Constructorul din Detroit propune acum o alta infatisare, un interior schimbat in bine, dar mai ales o gama cu totul noua de motorizari.
Vor exista la vanzare doua motoare pe benzina, de 2.4 litri (167 CP) si 3.0 litri (258 CP), precum si doua unitati diesel, cu aceeasi cilindree de 2.2 litri, dar cu doua versiuni de putere, de 163 CP si 184 CP.
In ceea ce ne priveste, ne vom referi la varianta mai puternica a dieselului, deoarece aceasta a fost cea pe care am avut-o la dispozitie de-a lungul a doua zile de test in Alpii austrieci din vecinatatea Innsbruckului.
Fata de modelul de baza, designul a primit modificari importante. Toata fata este lucrata, cu capota, grila frontala, gurile laterale si farurile redesenate.
Captiva poate fi dotata cu jante intre 17 si 19 inch, in timp ce in spate se disting cele doua tevi de esapament cromate. Schimbarile de mai sus fac acum modelul mai agresiv, mai ales in partea frontala.
In orice caz, masina arata mai bine, asa ca scopul echipei de proiectanti a fost atins.
Odata patruns la interior, senzatia de progres se amplifica. Modificarile sunt numeroase si binevenite: plansa de bord redesenata, afisaj nou, insertii cromate la nivelul ventilatiilor, plastice noi, toate formand un ansamblu bine realizat si echilibrat estetic. Mai pe scurt, e o masina in care iti face placere sa te afli, mai ales ca a primit si o avalansa de tehnologie. Din standard, faceliftul vine cu conexiune auxiliara pentru iPod si pentru USB, Bluetooth si comenzi pe volan. Toate aceste functii pot fi actionate prin intermediul unui touchscreen de sapte inci, ce inglobeaza si navigatia prin satelit, fara pic de eroare pe soselele tiroleze. Totodata, nu lipsesc scaunele incalzite, senzorii de ploaie si de lumina, geamurile si oglinzile electrice, care devin insa tot mai mult niste lucruri absolut obisnuite la acest nivel.
Motorizarea diesel de 2.2 litri si 184 CP ofera un cuplu impresionant, de 400 Nm. Ca atare, SUV-ul se poate conduce sportiv, insa nu i-ar fi stat rau cu cuplul disponibil la turatii mai joase si pe o plaja mai lunga, mai ales pentru momentele in care se efectueaza depasiri.
Modelul testat a fost dotat cu o transmisie manuala in sase trepte, bine incadrata pe oferta motorului. Versiunea diesel de 184 CP vine cu tractiune integrala in standard, constructorul avansand in fisa tehnica un consum de 8,5 urban si 5,5 in extra, cu o medie de 6,6 in regim mixt de exploatare. In timpul testului, consumul s-a situat putin mai sus, pe la 7 l/100 km, in conditiile in care s-a rulat aproape exclusiv pe serpentine. Acceleratia 0-100 km se face in 9,4 secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h.
Tot articolul, in Jurnalul National
Lexus LF-A Nurburgring - cel mai scump curs de pilotaj... VIDEO! Vezi noutatile de la Salonul Auto de la Geneva!...