Vești bune pentru cetățeni! Statul oferă suma de 3000 de lei pentru un anumit grup de cetățeni. Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a explicat care sunt condițiile și pașii care trebuie urmați pentru a accesa fondurile.
Potrivit spuselor ministrului mediului, persoanele care au mașini mai vechi de 15 ani și își doresc să le caseze vor primi suma de 3000 de lei din partea statului. Există o politică de întinerire accelerată a parcului auto, astfel că a fost lansat programul „Rabla Local.”
Citește și: Ce se întâmplă cu voucherele la energie. Ce români au rămas fără ele și când se dau din nou
Cine sunt românii care pot primi 3000 de lei din partea statului
Pentru a fi eligibili și pentru a primi această sumă de bani, persoanele trebuie să îndeplinească însă câteva criterii. Spre exemplu, autoturismul care urmează să fie casat trebuie să fie înregistrat în evidențele primăriei. De asemenea, trebuie să aibă, la data solicitării, o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, și o normă de poluare Euro 3 sau mai mică.
„Programul Rabla Local are o finanțare de 240 de milioane de lei și va permite scoaterea din circulație a în jur de 100.000 de autoturisme mai vechi de 15 ani. Noi vom vira în contul primăriilor 80% din valoarea sumei, adică 2400 de lei care se vor asigura din fondurile AFM.
Suma de 600 de lei o să fie contribuția primăriei, iar 3000 de lei va fi prima care va fi încasată de cel care casează un autoturism mai vechi de 15 ani. Vom stabili un număr maxim de beneficiari la nivel de UAT (unități administrativ teritoriale n.r) în funcție de populația fiecărei comune, oraș, vom face o defalcarea matematică a numărului de 100.000 de autoturisme la nivelul fiecărui județ şi UAT și vom porni programul în cursul lunii martie, așa am stabilit cu autoritățile locale reprezentate de asociațiile municipiilor, orașelor și comunelor”, a declarat ministrul Tánczos Barna.
Totodată, pentru a îndeplini toate condițiile de eligibitate, autoturismul trebuie să aibă componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, dar și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație.
De ce acte necesare au nevoie cetățenii pentru a fi eligibili
Pentru înscriere, în vederea aprobării cererii, este necesară depunerea următoarelor documente:
a) cererea de finanțare;
b) împuternicire notarială, prin care persoana care va semna cererea de finanțare este mandatată de către reprezentantul legal în acest sens, după caz;
c) actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului;
d) documentul doveditor al deschiderii de către solicitant, la Trezoreria Statului, a contului de venituri încasate de la Fondul pentru mediu. Contul va avea cod/indicator bugetar „21.43.02.20 – alte subvenții primite de la administrația centrală pentru finanțarea unor activități“.
Un tip de chipsuri, retrase din supermarket. Cumpărătorii sunt sfătuiți să nu le consume, deoarece conțin o substanță pe... Ce a făcut un bărbat din Gorj pentru a-și impresiona iubita de Valentine's Day. Imaginile au ajuns virale VIDEO...