- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Vizibilitatea era limitata la circa 400 de metri.
Un alt oficial rus a anuntat ca doar cadavrele a 24 de victime au fost identificate pana acum si ca ar putea fi foarte dificil sa mai fie identificate si alte persoane din cele 96 decedate.
Vina pilotilor a fost sugerata si de ministrul rus al Transporturilor, Igor Levitin. Iar alti expertii in aviatie speculeaza ca pilotii se poate sa fi primit ordin sa aterizeze acolo la micul aeroport militar din Smolensk, unde a avut loc tragedia.
"Este un caz clar de sindrom al pasagerului VIP," crede expertul Viktor Timoskin. "Controlorul de trafic aerian l-a informat sa duca avionul la Moscova sau Minsk. Sunt sigur ca pilotul l-a informat pe presedinte despre asta, dar a primit o repplica dura ca trebuie sa aterizeze la Smolensk", a continuat acesta.
Ancheta paralela
Autoritatile ruse au acceptat o cerere a colegilor polobezi de a nu curata locul prabusirii. Doua delegatii poloneze au sosit in Rusia pentru propria ancheta.
27 de experti vor studia locul prabusirii, in timp ce 35 de experti stau la Moscova, unde au fost trimse corpurile victimelor.
Lech a vorbit cu fratele sau cu jumatate de ora inainte de tragedie
Din informatiile initiale reiese ca presedintele polonez a telefonat cu 36 de minute inainte de accident fratelui sau pentru a-l informa ca totul decurge conform planului. Martorii la accident povestesc ca avionul Tu-154 s-a apropiat intr-un unghi ciudat de aeroport, cu o aripa spre sol, care a agatat copacii in zborul spre pista, care era la doar 200 m.
Fostul presedinte polonez si laureat al premiului Nobel Lech Walesa aprecia ca este prea devreme pentru a se gasi vinovati.
"Cineva lua decizii in acel avion Nu cred ca pilotul a luat decizii de unul singur. Nu este posibil. Am zburat mult si când existau dubii, vebeau mereu la lideri si cereau o decizie, iar pe baza a aceasta, pilotii luau o decizie. Uneori decizia era contrara comenzii liderilor."
In ultimii 40 de ani au existat 66 de accidente cu avioane Tu-154, din care sase in ultimii cinci ani.
Alegeri Ungaria: primul pas spre putere al extremei drepte, dupa epoca nazista... Catastrofe aeriene, din ultimii 10 ani...