Animalele hranite cu porumb modificat genetic au dezvoltat tumori canceroase

Cercetatorii francezi ofera primul argument stiintific pentru interzicerea organismelor modificate genetic, dupa ce, in numeroase randuri, organizatii neguvernamentale au semnalat potentialul pericol pentru sanatate. Rezultatele unui studiu incheiat recent arata ca sunt periculoase pentru sanatate chiar consumate in cantitati mici.

Medicul Joël Spiroux, presedinte al Criigen (Comité de recherche et d'information indépendantes sur le génie génétique) si coautor al studiului care denunta pericolele reprezentate de organismele modificate genetic (OMG) a explicat, intr-un interviu acordat revistei franceze L'Express, cum s-a realizat studiul si care au fost concluziile la care au ajuns cercetatorii.

Populare in SUA

ONG-urile sunt cultivate preponderent in Statele Unite, europenii fiind mai circumspecti in ceea ce priveste efectele pe care le-ar putea avea asupra sanatatii, dar si impactul pe care il au asupra ecosistemului. Caracteristicile organismelor sunt modificate genetic in laborator pentru a le creste rezistenta la seceta, la daunatori, la ierbicide puternice sau la temperaturi scazute.

Cercetarea de laborator

Timp de doi ani, cercetatorii au hranit un grup de soareci cu porumb modificat genetic, NK603, produs de firma Monsanto. Unui alt grup de cobai i-a fost data apa diluata cu doze mai mici sau mai mari de Roundup, un ierbicid utilizat frecvent in intreaga lume, si acesta produs de firma Monsanto. "Ceea ce trebuie inteles din capul locului este faptul ca aceste 'alimente' erau introduse in cadrul unui regim echilibrat, reprezentativ pentru regimul alimentar american”, a explicat Joël Spiroux pentru L'Express.

Mai multe detalii, in Jurnalul National