Pragubele produse de furturile de cupru, plumb sau bronz se ridica la 770 milioane lire pe an. Caile ferate britanice sustin ca au avut loc 1.602 furturi in perioada aprilie-octombrie, care au condus la anularea a 1.969 de trenuri si au provocat pierderi de 8,5 milioane de lire sterline.
Marea ingrijorarea autoritatilor este ca in scurt timp furturile romanilor vor ajunge sa afecteze infrastructura serviciilor de urgenta. Astfel, au fost furate cabluri de la sistemul de control al traficului aerian de la aeroportul din Stansted, au fost vizate sistemul de comunicatii prin radio Airwave folosit de politie si comunicatiile pazei de coasta.
Politia a fost alertata dupa ce un hot de origine est-europeana, a suferit arsuri la peste 60% din corp, incercand sa fure metal dintr-o statie de metrou din Oldbury, West Midlands. Alte sase persoane au fost electrocutate incercand sa fure fier de la caile ferate.
"Furtul de metale este mai mult o infractiune de recesiune deoarece hotii le vand usor distribuitorilor, care platesc cu bani in numerar. Pentru prima data in acest an vedem, insa, infractori straini implicati in furtul de metale. Este vorba de bande de romani implantate in Marea Britanie de ceva vreme. Acesti oameni, care au fost in spatele cersetoriei organizate si al altor afaceri necurate, vad si in aceasta activitate o oportunitate de a face bani. Perceptia lor este ca riscul de a fi prinsi este mic si profiturile pot fi foarte mari. Credem ca ei calatoresc de la distante mari pentru a se asigura ca nu sunt descoperiti", a declarat detectivul Chris Hearn, care conduce unitatea privind furturile de metale a politiei britanice a transporturilor.
sursa: Jurnalul
foto: Daily Mail