Conform inregistrarilor, comandantul aeronavei, capitanul Arkadiusz Protasiuk si-a dat seama prea tarziu ca avionul se afla foarte aproape de sol, afirma cotidianul rus Komsomolskaia Pravda, care citeaza cotidianul polonez Dziennik Gazeta Prawna.
In momentul in care si-a dat seama de acest lucru, Protasiuk a incercat imediat sa il redreseze. Insa, avionul nu a avut timp sa recupereze decat 60% din puterea necesara in vederea planarii. In fapt, ar fi avut nevoie de inca cinci secunde pentru a evita catastrofa.
Imediat dupa ce capitanul Protasiuk a devenit constient de faptul ca planarea era imposibila si ca va avea loc un impact cu solul, el a incercat o "aterizare dura". Soarta avionului si oficialilor de rang inalt de la bord fiind decisa in cateva secunde, comandantul avionului a fost nevoit sa ia o hotarare intr-un timp foarte scurt.
Pentru a nu cadea la sol, comandantul echipajului polonez a efectuat manevre de ridicare a partii din fata a avionului, insa acesta a lovit un copac cu una dintre aripi. O treime din aripa s-a detasat.
Avionul, de tip Tupolev-154M, a lovit solul cu coada si a inceput sa se invarta in jurul axei sale. Motoarele s-au desprins, iar avionul s-a dezintegrat si a luat foc.
Grecia lupta cu evazionistii: Ministerul Finantelor a demarat campania "nume si rusine"... "Mozart al calculatoarelor", cel mai tanar programator din lume...