Colaborarea celor trei are umatoarele tinte:
- realizarea viitoarelor generatii Smart ForTwo si Renault Twingo, inclusiv versiunile electrice
- impartirea platformelor tehnice si dezvoltarea de proiecte cu aplicare in segmentul masinilor pentru pasageri si cel al utilitarelor usoare, inclusiv crearea si folosirea in comun a unor propulsoare
- echiparea van-ului Mercedes Vito cu motoare si transmisii Renault-Nissan
- furnizarea de motoare Mercedes deviziei de lux a Nissan, Infiniti
Nebanuite sunt efectele crizei economice. General Motors, cel de-al doilea mare constructor mondial de masini, a solicitat anul trecut intrarea sub protectia legii falimentului, Opel a fost cat pe ce sa fie cumparat de o companie sustinuta de oligarhul rus Oleg Deripaska, iar Jaguar si Land Rover, doua embleme ale industriei britanice, au ajuns in curtea indienilor de la Tata.
Anul 2010 a venit cu vestea-soc a vanzarii Volvo catre chinezii de la Geely iar lucrurile par sa se precipite in continuare, desi vanzarile de masini la nivel mondial au inceput, timid, sa-si revina.
Cine si-ar fi imaginat acum cativa ani ca Mercedes s-ar putea gandi vreodata sa-si echipeze masinile cu motoare si cutii de viteze Renault? Nimeni. Dar inevitabilul s-a produs.
Renault-Nissan si Daimler au anuntat formarea unei aliante prin schimb de actiuni. In cadrul parteneriatului, Daimler va detine o participatie de 3,1% la Renault si Nissan. Pe de alta parte, Renault si Nissan vor prelua fiecare cate 1,5% din capitalul constructorului auto german, au transmis cele trei grupuri.
In acelasi timp, participatia Renault la Nissan se va diminua de la 44,3% la 43,2%.