- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Controversata frunza poate fi vazuta pe toate masinile ce transporta timbre, scrisori sau alte bunuri de catre institutia slovena. Jurnalul National a scris in repetate randuri despre firme sau institutii din alte state care utilizeaza o frunza ce este aceeasi cu cea folosita de consortiul spaniol THR&TNS pe post de logo in brandul turistic al Romaniei.
Folosirea frunzei pe post de logo in brandul de tara a declansat un intreg scandal, in conditiile in care aceeasi frunza poate fi achizitionata de pe internet dintr-o baza de date pentru suma de 250 de dolari.
Elena Udrea s-a incapatanat insa si nu a modificat logo-ul, mai mult, a spus ca scandalul creat pe marginea frunzei a fost benefic, deoarece a fost promovat gratuit brandul de turism. Si daca promovarea initiala a fost gratis, Udrea are la dispozitie 75 de milioane de euro pentru promovarea brandului turistic al Romaniei.
Din aceasta suma, 2% reprezinta fonduri alocate de la bugetul de stat, restul fiind finantare europeana. Iar cheltuirea banilor a inceput deja: brandul turistic a fost printat pe toate obiectele promotionale cu care Romania participa la targuri de turism, pe materialele publicitare de prezentare si promovare folosite pentru mediatizare, precum si in emisiuni de televiziune, panotaj stradal sau evenimente sportive.
Frunza Elenei va fi purtata de pugilistul Lucian Bute pe sort in meciurile pe care le va sustine si va fi promovata agresiv pe Facebook.
Inainte de declansarea campaniei de promovare, Udrea a reusit performata de a obtine un certificat de la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) si de la OHIM (The Office of Harmonization for the Internal Market), organismul european similar prin care dovedeste ca identitatea vizuala a brandului turistic al Romaniei este "originala si unica".
Identitatea vizuala a brandului de turism al Romaniei este formata din izotip (frunza), slogan ("Explore the Carpathien Garden") si logotip (scrisul Romania). Udrea nu stie, sau se face ca nu stie, ca celebra frunza este utilizata de mai multe firme.
Banala frunza care reprezinta Brandul turistic al Romaniei este utilizata cu succes, de multa vreme, de site-ul www.dico-ecolo.com, care este un dictionar francez de ecologie. Exact acelasi logo il gasim si pe site-ul firmei Austin Contract Services, care se ocupa cu reciclarea deseurilor provenite din industrie, agricultura etc., inregistrata in Marea Britanie.
Astfel, pe site-ul firmei www.acsrecycling.co.uk poate fi observata frunza utilizata de MDRT. O frunza asemanatoare re¬pre¬zinta si ecoenergia. Aceasta poate fi observata pe pagina de internet http://tavisunteu.wordpress.com/category/work-for-millenium-and-rusubortun/.
Mentionam ca frunza este utilizata de aceste site-uri cu mult timp inainte de lansarea brandului turistic al Romaniei de la Shanghay din 29 iulie 2010. Site-ul magazinului britanic Orchard a fost inregistrat pe data de 9 iulie 2009, adica inainte cu circa un an lansarii brandului turistic al Romaniei. Asemanarea este evidenta din toate punctele de vedere.
Tot articolul, in Jurnalul National
VIDEO! O romanca din Italia a luat masa cu Papa Benedict... Rusia a scumpit cu 11% gazele pentru Rep. Moldova...