- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Posibila restricţionare a vânzărilor de motoare, probabil împreună cu limitarea furnizării de alte componente pentru avionul civil chinez, cum ar fi sistemele de control al zborului fabricate de Honeywell International, este cea mai recentă măsură în războiul dintre cele mai mari două economii ale lumii referitor la comerţ şi tehnologie.
Este de aşteptat ca subiectul să fie abordat la o întâlnire între agenţii referitoare la cât de strict ar trebui limitate exporturile de tehnologie americană în China, programată joi, şi la o altă întâlnire cu membri ai cabinetului preşedintelui Donald Trump, care ar trebui să aibă lor pe 28 februarie, au spus surse apropiate situaţiei.
Casa Albă şi Departamentul penttru Comerţ, care acordă autorizaţii pentru astfel de exporturi, au refuzat să comenteze, ca şi un purtător de cuvânt al GE. Departamentele Apărării, de Stat, Energiei şi Trezoreriei nu au răspuns solicitărilor de comentarii.
De-a lungul anilor, Statele Unite au susţinut afacerile companiilor americane în China, pentru dezvoltarea industriei aviaţiei civile.
Guvernul american a oferit licenţe care permit companiilor respective să vândă motoare, sisteme de control al zborurilor şi alte componente pentru primul avion comercial mare al Chinei, COMAC C919. Avionul cu corp îngust a efectuat deja teste de zbor şi este aşteptat să intre în serviciu anul viitor.
COMAC este acronimul pentru Commercial Aircraft Corp of China.
Administraţia Trump analizează dacă să respingă cea mai recentă solicitare a GE pentru licenţa necesară vânzării motorului CFM LEAP-1C pentru C919, au spus persoane apropiate situaţiei, chiar dacă GE a primit licenţe pentru motoaorele LEAP începând din 2014, ultima în martie 2019.
Motorul CFM LEAP este produs de o companie mixtă între GE şi compania franceză Safran Aircraft Engines. Publicaţia Wall Street Journal a scris la rândul ei, duminică, despre acest subiect.
Safran nu a răspuns imeciat solicitărilor de comentarii, iar oficiali ai guvernului francez nu au putut fi contactaţi pentru comentarii.
La şedinţele din februarie se va discuta şi despre sistemele de control al zborurilor. Honeywell International a primit licente pentru exportul acestor sisteme către COMAC pentru C919 timp de aproximativ un deceniu, iar ultima aprobare i-a fost acordată la începutul anului 2020, a spus o persoană apropiată situaţiei.
Sistemul de control al zborului funcţionează prin acţionarea unor componente mecanice din cabină, cum ar fi flapsurile aripilor.
Un purtător de cuvânt al Honeywell a refuzat să comenteze.
La baza discuţiilor legate de interzicerea exporturilor de componente de avioane în China este dacă aceste livrări vor susţine dezvoltarea unui concurent serios pentru Boeing sau vor contribui la dezvoltarea capacităţii militare a Chinei.
Sursa : news.ro
Românii din Marea Britanie au primit lovitura, după Brexit! Ce pățesc muncitorii... 12 membri ai unei grupări de extremă dreapta din Germania plănuiau să atace moschei, politicieni şi azilanţi...