De exemplu, fotografia in care o tanara mama isi spala dintii, alaturi de fiul sau, sub privirile tatalui si juniorului familiei, a fost modificata pentru Arabia Saudita, ai carei cetateni pot vedea doar trei din cei patru membri ai familiei.
Arabia Saudita este una din cele 43 de piete de desfacere ale IKEA, pentru care gigantul scandinav editeaza un catalog anual in peste 200 de milioane de exemplare, dar singura in care femeile nu au dreptul sa conduca masina, sa isi acopere parul si corpul.
Insusi ministrul suedez al Comertului, Ewa Bjoerling, a criticat dur aceasta decizie: "Nu poti interzice unei femei sa se spele pe dinti. Daca in Arabia Saudita femeile nu au dreptul sa vada si sa auda, inseamna ca in acea tara ar trebui sa traiasca doar barbatii".
De asemenea, ministrul pentru Afaceri Europene, Birgitta Ohlsson a postat pe contul de Twitter: "Aceste practici sunt mai degraba medievale".
In replica, intr-un comunicat oficial, IKEA a anuntat ca un astfel de tratament aplicat femeilor este in contradictie cu valorile pe care le promoveaza, dar s-a aparat, anuntand ca decizia de "suprimare" a femeilor din catalog a apartinut firmei saudite care detine franchiza IKEA.
sursa: Jurnalul National
foto: Hepta.ro