Căutare Live

Turnul Eiffel a fost închis pentru turiști din cauza unei greve a personalului.

Turnul Eiffel, monument emblematic al Parisului şi destinaţie turistică importantă la nivel mondial, a rămas închis publicului joi, pentru cea de-a doua zi, din cauza unei greve a personalului în plin sezon estival, informează AFP.

Turnul Eiffel

flickr.com

Turnul Eiffel, monument emblematic al Parisului şi destinaţie turistică importantă la nivel mondial, a rămas închis publicului joi, pentru cea de-a doua zi, din cauza unei greve a personalului în plin sezon estival, informează AFP.

Societatea pentru Exploatarea Turnului Eiffel (SETE), închisă de miercuri, ora 16:00, a spus joi că este ''conştientă de decepţia suferită de vizitatori'' şi de ''impactul'' pe care îl are închiderea ''asupra imaginii oraşului şi ţării''.

Prezentându-şi scuze ''tuturor, parizienilor, francezilor, precum şi turiştilor străini'', SETE a promis că ''face toate demersurile pentru a asigur reluarea exploatării monumentului în cel mai scurt timp posibil'', după ce au loc negocierile cu reprezentanţii sindicali.

''Este regretabil că s-a ajuns aici, să pedepsim oamenii, dar am făcut totul pentru a evita asta'', a dat asigurări pentru AFP Denis Vavassori, sindicalist şi tehnician în cadrul monumentului, precizând că preavizul a fost depus cu o săptămână înaintea grevei pentru a exista timp suficient pentru negocieri.

La baza conflictului nu se află revendicări salariale, ci condiţiile în care se face accesul turiştilor cu bilete în avans, care le permit să viziteze turnul la intervale predefinite. Aceste bilete reprezintă, din luna iulie, 50% dintre tichetele vândute, comparativ cu 20% înainte.

Sindicaliştii nu contestă acest mecanism de vânzare al biletelor, ci ''cozile interminabile'', care se formează în plină căldură, la orele cele mai solicitate sau situaţia inversă, când lifturile urcă ''aproape goale'' cei 300 de metri până în vârful monumentului şi care ar putea transporta, potrivit sindicaliştilor, vizitatori care cumpără bilet de la faţa locului.

În replică, SETE spune că timpul de aşteptare pentru cei circa ''10.000'' de vizitatori zilnici care au cumpărat bilete în avans este ''foarte mic'', iar în cazul turiştilor care îşi cumpără biletele de la faţa locului timpul de aşteptare este similar cu cel de anul trecut.

Noul sistem a fost ''însoţit de un număr sporit de angajaţi'', spune compania, vorbind de ''circa 30 de angajaţi'' şi precizând că ''şi-a implicat colaboratorii'' la instalarea noului sistem.

Societatea spune că este dispusă să experimenteze, în luna august, o soluţie propusă de sindicalişti, cu două cozi de aşteptare care duc spre două ascensoare şi o coadă prioritară ''pentru vizitatorii care au cumpărat bilete electronice''.

AVERTISMENT! Grad de risc ridicat dacă plănuiți să călătoriți în Grecia. Aceste regiuni trebuie să le evitați!... Să râzi sau să plângi? Oamenii sunt chemați să NUMERE insecte! Care este motivul din spatele solicitării...
Parteneri
Horoscopul zilei de 13 august 2022. Leii se simt încrezători. Află ce se întâmplă cu zodia ta
Catine.ro
Ultimele știri
x