Un act normativ al Ministerului Muncii, publicat în urmă cu căteva zile în Monitorul Oficial, prevede că toate salariile bugetarilor trebuie raportate anual la Fisc de către instituțiile și autoritățile publice.
Conform avocat.net, în luna octombrie a fiecărui an se raportează online salariile persoanelor care exercită o funcţie publică în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui act administrativ de numire.
Vorbim despre Ordinul Ministerului Muncii nr. 2.169/2018 de aprobare a Metodologiei de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice, publicat pe 17 octombrie 2018 în Monitorul Oficial. Prevederile sale intră în vigoare de la momentul apariției.
Astfel, instituțiile și autoritățile publice mai au la dispoziție doar câteva zile pentru raportarea salariilor pe 2018.
„Transmiterea datelor se va face în format electronic, în perioada 1 - 30 octombrie a fiecărui an, în conformitate cu Metodologia de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin”, este explicat în ordinul de ministru, fiind precizat că se raportează, practic, veniturile din luna anterioară, adică cele din septembrie.