Apa de pe pamant provine din spatiu

Oamenii de stiinta din Statele Unite au descoperit ca apa din marile si oceanele de pe pamant provine din spatiu. Conform cercetarilor, cometa care transporta apa are o componenta chimica similara cu cea a pamantului.

Descoperirea dovedeste faptul ca mare parte a apei de pe pamant ar fi ajuns pe planeta noastra in urma coliziunii dintre mai multe comete incarcate cu greata.

Cometa Hartley 2, asa cum a fost denumita, a fost descoperita si studiata cu ajutorul instrumentelor infra-rosu de la bordul Hershel Space Observatory si a unui telescop care orbiteaza la 1.496.000 de kilometri de Pamant.

Conform cercetatorilor, proportia de hidrogen si deuterium de pe Hartley 2 este aceeasi cu cea din apa marilor si oceanelor de pe pamant.

In trecut s-a demonstrat faptul ca gheata descoperita pe comete era responsabila doar cu 10 % din apa de pe planeta noastra, deoarece compozitia chimica era una diferita.

Proportia de hidrogen si deuterium de pe Hartley 2 este aceeasi cu cea din apa marilor si oceanelor de pe pamant. Cometa provine dintr-o alta portiune a sistemuli solar decat cele testate pana in prezent.

Astfel, se pare ca in spatiu exista mai mult material care ar fi putut contribui la crearea apelor decat s-a crezut pana in prezent.

Foto: Sky.com