Compania de material feroviar Astra Arad are în derulare două contracte de livrare de vagoane în Brazilia și Cehia. Produsele exportate arată spectaculos și au dotări de ultimă generație, inclusiv în ceea ce privește tehnologia.
Criza economică ce a izbucnit în anul 2008 a afectat întreaga lume, lovind din plin industriile producătoare printre care şi industria feroviară, potrivit publicației arădene Glasul Aradului.
Cehia și Brazilia, țări "pline" de trenuri românești
Astra a încheiat două importante contracte de vânzare vagoane de călători, unul în Brazilia şi un altul în Republica Cehă, în ambele cazuri beneficiarii fiind operatori feroviari.
Contractul încheiat în octombrie 2012 are drept beneficiar firma RegioJet Cehia, un operator care îşi desfăşoară activitatea în Cehia şi Slovacia şi care are o strategie de creştere rapidă a activităţii sale, bazată pe utilizarea de vagoane noi cu un raport performanţă/preţ maximizat. RegioJet a selectat Astra ca fiind furnizorul său de vagoane, contractul constând în livrarea a 73 vagoane de călători, cu o primă tranşă de zece vagoane până la sfârşitul anului 2015, scrie extranews.ro.
Dotările vagonului sunt de ultimă generaţie şi conţin toate instalaţiile obligatorii conform standardelor tehnice la nivele ridicate de calitate: instalaţie de alimentare pentru traficul internaţional cu patru tensiuni, iluminat cu mai multe trepte, instalaţie de informare călători cu ecran în salon şi vestibul, GPS şi nod bus de tren, toalete cu vacuum şi rezervoare de apă potabilă, instalație de climatizare, instalaţie de diagnoză.
Imaginile sunt de-a dreptul impresionante.
Oamenii de ştiinţă au creat un robot care-şi poate modifica dimensiunea... Revoluția din decembrie 1989, într-un sat din Alba, s-a făcut fără arme: "Revoluția la noi a fost o comedie reușită...