Cercetatorii au descoperit o tehnica pentru stergerea permanenta a amintirilor traumatizante

Stiinta pare ca ajunge rapid din urma viitorul, avand in vedere ca, marti, cercetatorii americani au anuntat ca au descoperit o metoda prin care pot fi sterse permanent amintirile traumatizante, transmite Daily Mail. Astfel, este deschisa calea catre medicamentele care actioneaza eficient impotriva sindromului posttraumatic.

Cercetatorii de la universitatea americana John Hopkins au efectuat testele pe soareci. Ei au reusit sa elimine din creier proteina care este responsabila cu reaparitia senzatiei de teama. Dupa eliminarea proteinei, soarecii nu s-au mai speriat de sunetele foarte puternice din trecut.

Prin urmare, ceea ce era prezentat pana acum ca un scenariu de film SF, a fost transpus in realitate de cercetatori. Ei au descoperit metoda prin care pot fi sterse amintirile dureroase.

Acest concept a fost prezentat in filmul "Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Stralucirea eterna a mintii neprihanite)", in anul 2004.

"Cand are loc un eveniment traumatizant, acesta creeaza o amintire dureroasa, care poate dura o viata intreaga si poate avea efecte devastatoare asupra persoanei respective. Studiul nostru descrie mecanismele moleculare si celulare implicate in acest proces si deschide calea catre posibilitatea de manipulare a acelor mecanisme, cu ajutorul unor medicamente, administrate in paralel cu sedintele de terapie comportamentala, la care recurg persoanele suferind de sindrom posttraumatic", a declarat Richard L. Huganir, coordonatorul studiului.

VIDEO! O mama si-a coborat copilul pe geam cu o franghie, pentru a recupera un tricou... VIDEO! Bono si Jose Carreras vor canta pentru Mihail Gorbaciov la aniversarea a 80 de ani...