Antena Căutare

Cine sunt românii dependenți de TikTok și Facebook. Profilul consumatorilor care petrec cel mai mult timp online

O analiză recentă a scos la iveală cine sunt românii dependenți de TikTok și Facebook, cele mai mari rețelele de socializare din acest moment.

Unele persoane petrec 2-4 ore pe rețelele de socializare, în fiecare zi | Shutterstock

La studiul care a analizat cine sunt românii dependenți de TikTok și Facebook au participat 1.211 respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani.

Analiza a atras atenția asupra mai multor tendințe, precum tipurile de informații pe care le caută utilizatorii români, în funcție de categoriile socio-demografice, scrie Adevărul.

Pentru analiză, experții au luat în considerare mai mulți factori. Printre aceștia se numără reședința (mediul rural sau urban), salariul lunar, nivelul studiilor, vârsta și genul.

Unele tendințe naționale le reflectă pe cele care au fost identificate la nivel internațional.

Articolul continuă după reclamă

Cine sunt românii dependenți de TikTok și Facebook

Deși la nivel internațional, mai ales în SUA, TikTok a detronat Facebook, platforma Meta continuă să fie preferata românilor. 85% dintre cei care au participat la analiză aveau conturi active pe această rețea de socializare. Pe locul 2 se afla Instagram, tot o aplicație Meta, cu 62%. TikTok, în ciuda succesului internațional, a atras doar 37% dintre respondenți.

Analiza a scos la iveală cine sunt românii dependenți de TikTok și Facebook, mulți dintre ei folosind rețelele de socializare pentru a se informa. Potrivit analizei, cei cu venituri de sub 3.000 de lei lunar apelează la rețelele de socializare pentru a se informa despre cele mai recente evenimente naționale și internaționale. Această categorie petrece mai mult timp pe rețelele de socializare decât cei cu venituri mai ridicate.

Citește și: MAI trage un semnal de alarmă în privința conturilor false care pretind a fi ale instituției. La ce să fie atenți utilizatorii

44.28% dintre cei cu venituri mai mici apelează la rețelele de socializare pentru informare. Cei care au venituri între 10.000 și 20.000 pe lună preferă site-urile de știri, surse specializate și, în medie, mult mai credibile. În același timp, pe rețelele de socializare circulă numeroase știri false, neverificate, care pot influența percepția utilizatorilor.

Timpul petrecut pe rețelele de socializare reprezintă un alt factor important. În medie, cei cu studii liceale (30%) petreceau zilnic 2-4 ore pe social media. Procentul e dublu față de cei cu studii universitare care petreceau același număr de ore online (15%). Această tendință e similară cu cea observată în funcție de venit - cei cu salarii mai mici petrec într-o proporție mai mare 2-4 ore pe rețelele de socializare, față de cei cu salarii mai ridicate.

O astfel de diferențiere indică tendințe îngrijorătoare, care se reflectă la nivel internațional. Informarea din surse neverificate poate avea repercusiuni notabile la nivel național, mai ales în contextul în care informațiile false circulă constant pe astfel de platforme, dincolo de diferite strategii de manipulare a opiniei publice.

Există aproximativ 14 milioane de utilizatori de rețele de socializare în România

O altă tendință observată în analiza care a scos la iveală cine sunt românii dependenți de TikTok și Facebook e faptul că cei mai mulți respondenți nu sunt conștienți - sau nu vor să recunoască - ce fel de conținut caută și urmăresc pe rețelele de socializare.

Real, 34.5% dintre ei folosesc rețelele de socializare pentru informare și știri, cu 22% pentru divertisment. Dar 67% dintre respondenți au afirmat că ei urmăresc conținut educațional pe rețelele de socializare. În realitate, scopul educațional are un procent de doar 8%.

Citește și: Experții avertizează împotriva unui nou trend periculos de pe TikTok. Ce au ajuns să facă bărbații cu propriile gene

Potrivit Global Overview Report, în 2023, în România existau 13.50 milioane de utilizatori pe rețelele de socializare. În total, România are 17.82 de milioane de utilizatori de Internet. Adică o adoptare de 88.9% a Internetului, la nivel național.

Cu astfel de date, predispoziția de informare de pe rețelele de socializare poate să aibă efecte semnificative la nivel național, mai ales în contextul campaniilor de dezinformare care devin virale aproape săptămânal.

Labubu de dimensiuni umane, vândută cu un preț exorbitant. Cât a costat păpușa care a creat o isterie în online... Butonul de pe mașina de spălat care îți poate reduce factura la curent. Cei mai mulți consumatori nu îl folosesc...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Comentarii


Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x