Dinozaur cu 15 coarne, descoperit in SUA

Fosilele a doua noi specii de dinozaur cu coarne, de talie mare, rude apropiate ale celebrului erbivor Triceratops, au fost descoperite in vestul Statelor Unite ale Americii, au anuntat paleontologii. Cei doi noi dinozauri patrupezi erbivori, dintre care unul era dotat cu 15 coarne, au trait in urma cu circa 76 de milioane de ani, la sfarsitul cretacicului, relateaza AFP.

Cel mai mare dintre cei doi dinozauri, care a primit numele de Utahceratops getti, avea un craniu enorm, cu o lungime de circa 2,3 metri. Utahceratops masura circa doi metri inaltime si sapte metri lungime, avand o greutate de circa trei-patru tone. Celalalt, numit Kosmoceratops richardsoni, avea deasupra botului un corn impozant, iar de fiecare parte a capului, deasupra ochilor, alte doua coarne, similar bizonilor de astazi. Acest dinozaur avea in total 15 coarne, unele mai mici situate pe marginile unui guler, sub cap. Kosmoceratops richardsoni era usor mai mic decat primul, cantarind circa 2,5 tone.

Utahceratops si Kosmoceratops apartin unui grup de dinozauri mari cu coarne, erbivori, numit Ceratopside. Acestia erau cei mai mari si mai numerosi dinozauri care traiau in America de Nord in cretacicul superior. Acesti dinozauri erau bine protejati de pradatori ca Tiranozaurul.

Fosilele de Utahceratops au fost descoperite in 2000, de paleontologul Mike Getty, de la Muzeul de istorie naturala din Utah. Fosilele de Kosmoceratops au fost descoperite in 2007 de Scott Richardson.

Studiul a fost publicat in revista online PloS ONE, a Public Library of Science.

Citeste si Jurnalul!