Dior a șters reclama „deplorabilă” cu Johnny Depp în urma plângerilor de rasism

O nouă reclamă parfumată de la gigantul de modă Dior a stârnit furie, clienții considerând că este o lipsă de respect față de cei cu moștenire autohtonă.

O nouă reclamă parfumată de la gigantul de modă Dior a stârnit furie, clienții considerând că este o lipsă de respect față de cei cu moștenire autohtonă.

Reclama îl prezintă pe actorul Johnny Depp care se plimbă în mijlocul peisajului stâncos din sudul Utahului, vadând printre șuvoaie, așezat lângă un foc și cântând la chitară sub un cer larg deschis. În tot acest timp, călătoria sa în sălbăticie este încadrată de imagini autohtone.

Dansatoarea de război fantezistă și membrul Rosebud Sioux, Canku One Star, poate fi văzută interpretând la marginea unei stânci, în timp ce actorul canadian descendent al Primelor Națiuni, Tanaya Beatty (Amurg), îl urmărește pe Depp din spatele ierbii lungi în timp ce poartă piei de animale.

Într-un tweet care a fost șters, Dior a distribuit reclama noului parfum, alături de următoarea descriere: „O călătorie autentică adânc în sufletul nativ american într-un teritoriu sacru, întemeietor și laic”.

Noul parfum face parte din linia consacrată „Sauvage” a lui Dior, care datează din 1966. Numele se spune că a fost inspirat de prietenul lui Christian Dior, Percy Savage, care, la sosirea la domiciliul lui Dior, pentru ideile de nume de brainstorm, a fost introdus de majordomul ca „Monsieur Sauvage”.

Cuvântul francez Sauvage se traduce prin engleză „sălbatic” sau „nefăcut”. Mulți critici consideră că Dior ar fi trebuit să fie sensibil la conotațiile ofensive pe care un astfel de termen le-ar putea ține pentru mulți indigeni americani.

Rebecca Thomas, care are moștenire Miꞌkmaq, a postat pe Twitter pentru a explica de ce Dior nu ar fi trebuit să folosească imagini autohtone înglobate cu cuvântul „Sauvage”:

„În calitate de unii care vorbesc franceză, știu că încercați să egalizați „sauvage” cu „sălbatic” și „neatestat”. Știu că nu ne numiți de fapt sălbaticii. Veți obține avantajul îndoielii asupra aceleia.

Cu toate acestea, îți lipsesc câteva puncte. Primul: trăim într-o lume în care nu putem extrage „sălbatici” din istoria colonizării. Era toată premisa de lucruri precum școlile rezidențiale, doctrina descoperirii și filmele cowboy și indiene.

Având un dansator fantezist cu cuvintele „Sauvage” de pe ecran, nu faceți decât să cimentați această conotație în creierul consumatorilor care au tendința să ne vadă drept elfii din LOTR și nu la fel de complexe și diverse comunități”.

Dallas Goldtooth, un organizator de campanii pentru rețeaua de mediu indigenă, a vorbit despre modul în care astfel de reclame pot face mai dificilă integrarea persoanelor autohtone care speră să le facă în industria media:

„Lucrurile sale neștiute de genul acesta limitează literalmente capacitatea de patru actori, producători de film și creativi autohtoni de a intra în industria media - pentru că rahatul pe care îl vedeți în anunțul @Dior este văzut ca status quo-ul industriei când vine vorba de „portretarii”, pe camera”.

Filmele și emisiile TV americane nu au reușit adesea să aducă spectatorilor personaje nuanțate, rotunjite, autohtone; industria fiind plină de stereotipuri degradante, inexacte și dezumanizante.

Însuși Beatty a vorbit despre implicarea ei în anunț prin intermediul Instagram, trăgând din propria experiență de a lucra ca actor autohton:

„Cred că Dior - deși ghidat - a avut toate intențiile de a arăta cultura autohtonă într-o lumină frumoasă, oferind în același timp unele locuri de muncă unor indieni.

Unul dintre consilierii autohtoni pentru reclamă, cu care am avut multe conversații grozave, și-a pus inima în această meserie și îl admir pentru eforturile pe care le-a făcut pentru a încerca să mențină integritatea culturală.

Vreau să-i recunosc eforturile și munca lui Canku, deoarece uneori munca noastră grea se poate pierde mai întâi în mesaj și apoi în furtuna mediatică”.

Ea le-a cerut adepților săi să ia în considerare modul în care oamenii indigeni continuă să fie maltratați departe de industria divertismentului, atrăgând atenția asupra unor probleme precum distrugerea pământurilor sacre.

Johnny Depp a devenit imaginea lui Sauvage în 2015, cu imagini publicitare anterioare trase din vestul sălbatic și spații vaste în deșert. Actorul a susținut anterior că are strămoși nativ american și a spus în repetate rânduri că străbunicul său are sânge Cherokee.

Cu toate acestea, există unii care se confruntă cu afirmația lui Depp de a fi moștenitor „fie Cherokee, fie Creek”, Indian Country Today remarcând în 2014 că Depp nu a încercat niciodată să-și verifice strămoșii.

Parteneri
Meghan Markle împlinește 40 de ani. Detalii mai puțin știute despre Ducesa de Sussex
Meghan Markle împlinește frumoasa vârstă de 40 de ani și pare mai fericită ca niciodată. Ducesa de Sussex are alături o familie frumoasă și multă dragoste primită din partea celor apropiați. Oamenii sunt nerăbdători să vadă cum își va serba aceasta aniversarea, mai ales că sursele au speculat faptul că Ducesa ar fi angajat un organizator de petreceri care a colaborat inclusiv cu celebra Oprah Winfrey.
Catine.ro
Ultimele știri