Celebra păpuşă Barbie a mai făcut un pas pentru a-şi moderniza imaginea, prin lansarea unui model care o înfăţişează în ipostaza de „ingineră în robotică", cu scopul de a încuraja mai multe fete să viseze la o astfel de carieră.
În condiţiile în care doar 24% dintre locurile de muncă din sectorul ştiinţific sunt ocupate de femei, noua păpuşă este concepută pentru a le încuraja pe fetiţe să exploreze ştiinţele prin intermediul unor jocuri care stimulează imaginaţia, dar şi să înveţe „tehnici reale de programare", printr-un parteneriat cu platforma pentru copii Tynker, a indicat producătorul de jucării Mattel.
Grupul, cu baza la El Segundo, California, trece printr-un moment dificil şi încearcă să-şi stimuleze vânzările faimoaselor sale păpuşi cu forme perfecte, aflate în scădere, creând modele care o prezintă pe Barbie în ipostaze inedite, cum ar fi cea de apicultoare, chef sau de sportivă de performanţă.
Compania a lansat deja versiuni cu efigia campioanei olimpice de scrimă Ibtihaj Muhammad, purtând văl, a gimnastei olimpice de culoare Gabby Douglas, a chef-ului Hélene Darroze sau a pictoriţei mexicane Frida Kahlo. Aceasta din urmă s-a aflat însă în centrul unei dispute comerciale şi a fost interzisă de la vânzare în Mexic.