Medicina devine revoluționară! Îți dorești un copil brunet cu ochi verzi sau blond cu ochi căprui? În câțiva ani, va fi la alegere!

Gene purtătoare ale unei maladii cardiace ereditare au fost modificate pentru prima oară grație unei tehnici revoluționare de editare genetică, potrivit unui studiu publicat miercuri în revista Nature.

Aceste tehnici, care se află deocamdată în stadiu preliminar, deschid potențial calea unor mari progrese în tratarea bolilor genetice. Tehnica implică o tehnologie cunoscută drept CRISPR, care a deschis noi orizonturi în medicina genetică, datorită capacității sale de a modifica genele în mod rapid și eficient.

CRISPR funcționează asemenea unor ''foarfece'' moleculare ce permit decuparea selectivă a zonelor nedorite din cadrul genomului și înlocuirea acestora cu noi fragmente de ADN.

Este însă vorba de o descoperire care implică și numeroase probleme etice, având în vedere că această tehnică poate fi folosită la producerea de așa-numiți ''designer babies'' — copii programați genetic, cu scopul de a le alege culoarea părului sau de a le spori forța fizică.

Sursa: Agerpres