NASA a descoperit cele mai reci stele din Univers!

Cea mai rece clasa de stele cu temperaturi apropiate de cea a corpului uman, a fost descoperita de oamenii de stiinta din misiunea WISE de la NASA

"WISE a scanat intreg cerul pentru aceste obiecte si a putut sa le observe cu ajutorul infrarosiilor. Sunt de 5.000 de ori mai stralucitoare decat daca ar fi observate cu un telescop normal de pe Terra"

Pentru a face descoperirea posibila, astronomii au folosit un telescop de tip WISE, cu infrarosii, a putut zari sase stele pitici Y, relativ aproape fata de soarele nostru, la o distanta de circa 40 de ani lumina. Acestia au vanat aceste stele decenii intregi, fara succes.

Dintre toate cele 100 de stele descoperite, numite pitice maro, una dintre ele detine recordul de temperatura pentru cea mai rece stea pitica maro - 25 de grade Celsius. Atmosfera de pe piticele maro este asemanatoare cu cea a gigantilor gazosi precum Jupiter, insa sunt mai usor de observat intrucat sunt singure in spatiu, departe de lumina orbitoare a unei stele mari.

Piticele maro sunt denumite de mult ori drept stele "esuate". Au o masa prea mica pentru a realiza o fuziune in nucleurile lor si, prin urmare, nu ard la fel de puternic precum Soarele nostru. In schimb, aceste obiecte se racoresc si dispar in timp, pana cand lumina emisa se poate observa doar prin infrarosii.

Foto: FOTO: NASA/JPL