Perioada sărbătorilor de iarnă şi în mod special cea din ultima lună din an este indubitabil „luna cadourilor”. Denumită astfel atât de sugestiv, toată lumea are aşteptări de primire a unei mici atenţii.
În rândul marilor firme se adoptă adesea ideea de a oferi cadouri simbolice. Au trecut de mult timp etapele unui mic bonus, întrucât lucrurile sunt prea interpretabile. Aşadar, într-o notă elegantă, se preferă oricând un coş sau o cutie cadou.
Mica surpriză, marile aşteptări
Fără a fi un rezumat de genul „totul sau nimic”, firmele au opţiuni în funcţie de buget, cu privire la ce tip de cadou să ofere. De regulă, alegerile se definesc simplist prin coşuri sau cutii ce conţin produse comestibile. Bucuria culinară pare să câştige detaşat în rândul popularităţii tipologiilor de cadouri.
Iată ce mărturiseşte un tânăr antreprenor: „Toată lumea se aşteaptă la un mic cadou, indiferent dacă şef este o femeie sau un bărbat. Este un gest de aşteptat să fie făcut. Cumva se rezumă la acum ori niciodată. Noi mergem pe stilul modern, deci oferim cadouri de acest gen mai mult simbolic. La asta adăugăm şi resursa financiară drept cadou.”
Astfel se îmbină perfect stilurile, între nou şi clasic, între aşteptări şi realităţi. Una peste alta, un cadou de Craciun este de preferat a fi oferit tuturor angajaţilor. Denotă atenţie, grijă faţă de aceştia. Este văzut oarecum ca un test de notat, aşadar chiar şi acele coşuri cadou de Crăciun ieftine trebuie să fie văzute precum un necesar a fi bifat. Firmele pot alege un buget mai restrâns şi tot au şansa să mulţumească printr-un gest de apreciat.
Pretenţiile mai mari
Pentru cei care lucrează în mari companii, corporatiştii, cadourile sunt oarecum implicite. Fac parte din regula specificată încă de la angajare, deci nu există așteptări, ci chiar realităţi. Doar că aici şi pretenţiile sunt mai mari. Mulţi mizează şi pe fericirea copiilor angajaţilor. Este practic drumul spre inima unui angajat fericit, care va munci pe măsură. Secretul? Pachete cadou pentru copii, de asemenea tematice. Cu alte cuvinte, pe lângă potenţiale cadouri mai mult sau mai puţin costisitoare pentru angajat, o mică atenţie şi pentru copil/copii este o completare mulţumitoare. Pentru cine are copii lucrurile sunt înţelese şi apreciate mai mult.
Sursa multora în acest sens o reprezintă colaborarea fructuoasă şi menţinută în timp cu o agenţie specializată. Spre exemplu, Gift Idea. Antreprenorii care aleg o colaborare cu această firmă devin chiar clienţi fideli şi an de an sunt înştiinţaţi despre noutăţi, alegând ce să mai adauge, ce să schimbe. Un lucru rămâne însă același: atenţia pentru detalii, o împachetare aparte, o notă elegantă pentru întreaga prezentare a cadoului cu pricina.
Desigur, avantajele merg mai departe de atât. Spre exemplu, personalizarea unor cadouri reprezintă o şansă în plus pentru ca brandul să fie evidenţiat. De asemenea, nota personală contribuie şi la aprecierea gestului. Aşadar gama de cosuri cadou copii Yupee de la Gift Idea şi multiple alte opţiuni pentru părinţii angajaţi sunt o manieră de a furniza nu numai idei de cadou, gesturi apreciate, ci şi o manieră de a clădi încrederea într-un brand, de a-i face promovare sub o altă formă. Un complex de aspecte pe care aproape orice firmă şi le doreşte însuşite. Iată că sezonul ce se apropie este şi şansa perfectă de a face asta.