Premiera: Oamenii de stiinta au reusit sa capteze primul atom de antimaterie

Oamenii de stiinta de la Centrul European de Cercetare Nucleara au reusit sa capteze primul atom de antimaterie.

Oamenii de stiinta de la Centrul European de Cercetare Nucleara au reusit, in premiera pentru omenire, sa captureze atomi de antimaterie, relateaza BBC, citat de antena3.ro. Cercetatorii de la Large Hadron Collider au reusit sa mentina stabili 38 de atomi de antihidrogen, pentru o fractiune de secunda.

Antihidrogenul a mai fost produs si in trecut insa s-a dezintegrat instantaneu atunci cand a intalnit materia obisnuita.

Echipa de cercetatori sustine ca abilitatea de a studia asemenea atomi antimaterie va permite efectuarea unor teste fizice care pana acum erau imposibile.

Unul dintre marile mistere studiate de fizicieni este reprezentat de intrebarea: de ce este lumea construita preponderent din materie si nu din antimaterie? Legile fizicii nu fac distinctie intre cele doua, care ar fi trebuit sa fie create in cantitati egale la nasterea Universului.

Proteza robotica ce ii ajuta pe invalizi sa se miste normal... Un bloc de 13 etaje s-a prabusit in Shanghai...