Stockholm-ul mizeaza pe turismul gay si castiga pariul. Este in crestere puternica numarul de sosiri in capitala suedeza si mai ales in structurile care au aderat la initiativa promovata de guvern si sprijinita de oficiul turismului local, care a infiintat biroul "Stockholm Gay & Lesbian Network". Au aderat hoteluri, discoteci si chiar compania aeriana SAS.
S-a plecat de la o presupunere: gay-ii calatoresc aproape intotdeauna singuri, sunt in cautare de companie, au un nivel cultural ridicat, adesea sunt profesionisti si cheltuiesc mai mult decat media. Prin urmare, intra in categoria clientilor cei mai ravniti.
Astfel, in timp ce vara lui 2010 va fi amintita in Italia drept una a homofobiei, in nordul Europei progreseaza o politica diametral opusa, pana la a face turismul ''lgbt'' /lesbiene, gay, bisexuali si transcender/ unul din sectoarele-cheie ale economiei. Stockholmul este exemplul cel mai semnificativ.
Toleranta si deschiderea fata de orice forma de diversitate isi are radacinile in trecut. Deja in 1994, parlamentul a aprobat o lege pentru reglementarea convietuirii intre persoane de acelasi sex. Anul trecut, Biserica suedeza a fost prima institutie crestina care a oficit casatorii gay. Dupa institutii, a venit vremea ca si economia sa descopere potentialitatile lumii gay, potrivit L'Espresso, si transforma Stockholmul in capitala europeana a turismului gay.
Administratia orasului si guvernul central investesc in fiecare an 100.000 de euro pentru promovarea si organizarea Gay pride, in luna august - 50.000 de participanti si 500.000 de spectatori, carora trebuie sa li se adauge costurile personalului angajat si care se ocupa de eveniment.
Citeste articolul integral pe jurnalul.ro
Germania va termina duminica de platit despagubirile de razboi impuse de aliati in 1919... A fost inventat telefonul care anunta cutremurele...