Un licean, Wolf Cukier, descoperă o exoplanetă în timpul unui stagiu la NASA

Un licean american, Wolf Cukier, în vârstă de 17 ani, va avea ce să le povestească colegilor săi după ce se va întoarce dintr-un stagiu la NASA, unde a descoprit o planetă situată în afara sistemului solar, relatează Le Parisien

Misiunea acestui tânăr stagiar era să caute în datele NASA tot ceea ce voluntari au semnalat drept o stea binară cu eclipse, adică un sistem în care două stele se învârt una în jurul celeilalte şi care, din punctul sistemului nostru solar, se eclipsează pe fiecare orbită.

One intern made a pretty huge discovery on his third day on the job: a new PLANET

Check out what Wolf Cukier accomplished all before graduating high school

— Stephanie Ruhle (@SRuhle)

”La aproape trei zile de la începutul stagiului meu, am văzut un semnal provenind dintr-un sistem intitulat TOI 1338”, povesteşte Wolf Cukier.

”La început am crezut că era o eclipsă stelară, dar momentul respectiv nu era bun. Era o planetă”, explică tânărul, citat într-un comunicat NASA.

Ca o ironie a istoriei, această planetă care are doi sori - TOI 1338 b - seamănă puternic unei planete prezente în seria Star Wars, al cărui fan Wolf Cukier este.

Celebra planetă, Tatooine, are, la fel ca TOI 1338 b, răsărituri şi apusuri duble. În schimb, potrivit primelor elemente culese de oamenii de ştiinţă de la NASA, această nouă exoplanetă nu ar fi locuibilă, la fel ca cea din Star Wars.

Altă exoplanetă, potenţial locuibilă de această dată, TOI 700d, a fost descoperită recent de NASA.

Ea se află relativ aproape de Terra, la aproximativ 100 de ani-lumină.

Această planetă, descoperită de satelitul căutător de planete al NASA, este aproape de mărimea Pământului (este cu 20% mai mare) şi se învârte în jurul stelei sale în 37 de zile. Ea poate primi 86% din energia furnizată de Soare Terrei, a anunţat în conferinţa sa din iarnă Societatea americană de astronomie din Hawaii.

Sursa : news.ro