VIDEO! Asteroid-gigant studiat de o misiune NASA

Dawn, o misiune spatiala NASA, a inceput studierea amanuntita a asteroidului Vesta, al doilea ca marime din centura de asteroizi care graviteaza in jurul Terrei. Dawn a transmis deja primele imagini ale asteroidului, pe care il fotografiaza de la inaltime de aproape 700 de kilometri si il inconjoara in 12,3 ore.

Chris Russell, investigator principal al NASA pentru misiunea Dawn spune ca „am invatat lucruri uimitoare despre Vesta, pe care o putem deja numi cea mai mica planeta terestra". Descoperit in 1807, asteroidul a fost deja studiat cu ajutorul telescopului spatial Hubble, insa doar superficial.

Dawn a inceput scanarea completa a lui Vesta inca din luna iulie, atunci cand se afla la o distanta de 2.800 de kilometri. „Asemenea Terrei si planetelor Marte, Venus si Mercur, Vesta are o suprafata formata in mare masura din lava bazaltica si un nucleu de fier considerabil", a mai spus Russell.

In ciuda dimensiunilor considerabile, Vesta nu este cel mai mare asteroid din sistemul nostru solar, distinctia apartinand lui Ceres, a carui examinare amanuntita va fi efectuata de Dawn in 2012.

FOTO! Lee Redmond are cele mai lungi unghii din lume... Reguli noi: Incuietori anti-alcool pentru masinile olandezilor beti...