VIDEO! Un asteroid va trece, marti, intre Pamant si Luna

Un asteroid de mari dimensiuni va trece marti la o distanta de 323.469 de kilometri de Pamant, oferindu-le oamenilor de stiinta o ocazie rara de a-l studia fara sa recurga la proceduri si echipamente costisitoare, informeaza Reuters.

"Este pentru prima data din 1976 cand un corp cosmic de aceste dimensiuni trece atat de aproape de Pamant. Ne ofera o ocazie buna si rara de a studia un astfel de corp aproape de Pamant", a declarat Scott Fisher, director de program in cadrul NASA.

Orbita si pozitia asteroidului sunt binecunoscute, a adaugat cercetatorul NASA Don Yeomans. "Nu exista nici o sansa ca acesta sa intre in coliziune cu Pamantul sau cu Luna", a explicat acesta.

Se estimeaza ca in jur de cateva mii de astronomi profesionisti sau amatori vor urmari apropierea asteroidului, care va fi vizibila din emisfera nordica a planetei. Asteroidul va fi totusi prea neclar pentru a fi vazut cu ochiul liber si se va misca prea repede pentru a putea fi vazut cu telescopul spatial Hubble.

"Cel mai bun moment pentru observatie va fi in seara zilei de 8 noiembrie, de pe coasta estica a SUA. Va fi foarte sters, chiar si in momentul de maxima apropiere. Este necesar un telescop destul de bun pentru a vedea asteroidul trecand", a explicat Don Yeomans.

sursa: Hotnews