150 de unități de învățământ au fost propuse pentru a intra în cadrul acestui program-pilot. Unitățile sunt dispuse echilibrat la nivel naţional, în medii rezidenţiale diverse - "urban (mare, mic, central, periferic)/ rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat), şi vor avea statut de unităţi de învăţământ pilot, conform prevederilor legale în vigoare, în care se va implementa programul".
Vezi AICI ordonanța de urgență
Potrivit medifax.ro: „Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă şi până la sfârşitul anului 2020, în perioada desfăşurării activităţii didactice, preşcolarilor şi elevilor din 150 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi - pilot, li se acordă, cu titlu gratuit, un suport alimentar, constând într-un pachet alimentar sau într-o masă caldă pe zi, în limita unei valori zilnice de 10 lei/ beneficiar, TVA inclus”, prevede proiectul de OUG, aflat pe ordinea de zi a şedinţei Executivului de marţi.
Prima categorie de beneficiari
"Prima categorie include unităţi de învăţământ situate în medii geografice izolate/ greu accesibile - deltă, munte, câmpie (zonă depopulată/ zonă greu accesibilă din cauza condiţiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunităţi cu grad mare de vulnerabilitate - populaţie romă, copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi supuşi unor forme disimulate de abandon parental, copii supuşi unor forme de abuz parental prin muncă, abandonul şcolii, cutume şi mentalităţi culturale restrictive, în defavoarea minorului etc.) în medii sociale cu grad ridicat de pauperitate", se arată în nota de fundamentare.”
A doua categorie e beneficiari
A doua categorie de de "motor de incluziune socială", sunt prevăzute "în continuare liceele şi colegiile pedagogice, unităţi de învăţământ complexe, cu statut de centre de resurse educaţionale, care reunesc elevi din toate ciclurile de învăţământ, preşcolar - primar - gimnazial şi liceal, având în vedere faptul că, prin structura lor, acestea au şi şcoli de aplicaţie pentru practica pedagogică".
"Având în vedere specificul şi finalităţile educaţionale, aceste unităţi de învăţământ complexe au şi un procent ridicat de elevi proveniţi din mediul rural, potenţiali facilitatori pentru implementarea şi diseminarea proiectului", se mai precizează în nota de fundamentare.