E toamnă în calendar, vară în termometre şi Crăciun în magazine. Cu două luni înainte de sărbători, rafturile sunt deja pline de beteală, ghirlande luminoase, globuri şi chiar brazi gata împodobiţi. Este o strategie pentru a creşte vânzările, spun specialiştii în marketing, însă psihologii îi liniştesc pe cei care abia aşteaptă Crăciunul: spiritul sărbătorilor ne face numai bine.
Fără să ne uităm în termometre sau în calendar, în acest centru comercial putem garanta că suntem în Ajunul Crăciunului. Ghirlandele şi globurile strălucesc în brazi, alături de sute de alte decoraţiuni colorate.
Experţii în marketing vorbesc însă despre o strategie prin care vânzările cresc cu până la 5 procente.
Şi nu doar ei. La Londra, vitrinele magazinului Selfridges de pe Oxford Street au fost deja decorate, iar un Moş Crăciun modern, pe trotinetă, încearcă să atragă clienţi. Cu cât mai devreme, cu atât mai bine, spun psihologii - care au ajuns la concluzia că pregătirile pentru sărbători ne fac bine.
Iar pentru cei mai nerăbdători, pe reţelele de socializare a început deja numărătoarea inversă.