Agenţia a modificat Ordinul nr 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI şi instituţiile subordonate cu scopul de a accelera întocmirea documentaţiilor cadastrale şi de urbanism.
”Astfel, extrasul de plan cadastral pentru informare poate fi furnizat online, în aceleaşi condiţii cu extrasul de carte funciară, în cazul în care imobilul pentru care se solicită documentul are geometrie în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară”, se arată în comunicat.
Documentul poate fi primit pe loc, costă 15 lei şi este disponibil prin platforma online epay.ancpi.ro. Cererea online pentru extrasul pentru informare poate fi plasată la orice oră, iar plata se face cu ajutorul cardului.
”Prin acest nou serviciu online încercăm să-i ajutăm pe cei interesaţi să evite drumurile la ghişeu. Procedura este cea pe care am creat-o şi pentru eliberarea extrasului de carte funciară pentru informare: solicitantul îşi face un cont, plăteşte extrasul şi acesta este eliberat pe loc, dacă actul respectiv este disponibil în format electronic”, a explicat Radu Codruţ Ştefănescu, directorul general al ANCPI.
Eliminarea tarifului de 60 de lei
O altă modificare a Ordinul nr 16/2019 este eliminarea tarifului de 60 de lei, care trebuia achitat în cazul redepunerii cererilor respinse. Astfel, potrivit noilor prevederi, tariful de 60 de lei va fi plătit doar în cazul cererilor redepuse după expirarea termenului de 30 de zile calendaristice de la comunicarea respingerii acestora. În cazul cererilor depuse în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicarea respingerii acestora nu se achită niciun tarif suplimentar. În cazul cererilor tarifate incomplet, diferenţa de tarif se poate achita prin redepunerea cererii conform menţiunilor din încheierea de respingere.
”Totodată, prin modificările aduse Ordinului 16/2019, sunt simplificate procedurile de tarifare a cererilor specifice, prin înlocuirea documentului distinct de încasare a tarifului cu un document de plată unic pentru cererile care au ca obiect imobile situate în raza teritorială a unui singur OCPI”, se arată în comunicat.
De asemenea, noile prevederi din Ordinul 16/2019 asigura celeritatea în soluţionarea cererilor pentru care a fost achitat tarif de urgenţă, urmând ca aceste servicii să fie furnizate cu celeritate, dar nu mai târziu de 1/3 din termenul general.
”Până în prezent, în România sunt înregistrate aproximativ 14.500.000 de imobile, dintre care peste 2.400.000 au fost înregistrate de ANCPI, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 (PNCCF). Digitalizarea documentelor de cadastru face parte din acest program. Numai în 2019, prin procesul de înregistrare sistematică au fost eliberate peste un 1.200.000 de acte pentru proprietăţile din toată ţara”, se arată în comunicat.
Astfel, datorită programului de conversie a cărţilor funciare în format electronic, prin PNCCF, ANCPI a putut dezvolta, încă din anul 2017 serviciul pentru eliberarea online a extraselor de carte funciară de informare. În anul 2019 au fost eliberate online 2.461.596 de extrase de carte funciară.
Sursa : news.ro
Veste uriașă! Două creșteri salariale pentru o categorie de români! Cine primește mai mulți bani în 2020... Un nou conflict în trafic, între un șofer al unui BMW și cel al unui autobuz, în Vaslui! S-a lăsat cu bătaie! VIDEO...