- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Companiile preferă să plătească amenzi şi să înşele în mod repetat consumatorii, pentru un profit rapid şi artificial, întrucât sancţiunile sunt prea mici, susține Marius Pîrvu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, care cere însăprirea sancțiunilor.
ANPC a lansat, luni, în dezbatere publică, un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede înăsprirea sancţiunilor pentru încălcarea drepturilor consumatorilor, care pot ajunge până la 4% din cifra de afaceri a companiilor. Întrebat de ce sunt necesare aceste modificări, Marius Pîrvu a arătat că, de multe ori, pentru companii este mai convenabil să încalce legea şi să plătească amenda, întrucât câştigurile sunt mai mari decât sancţiunile date de ANPC.
"Am constatat, în urma acţiunilor de control, că, deşi există reglementări clare cu privire la condiţiile referitoare la depozitarea şi vânzarea produselor, la calitatea serviciilor, sunt numeroase cazurile de nerespectare a acestora, în mod repetat. Consumatorul devine, astfel, vulnerabil faţă de dorinţa unora dintre operatorii economici de a-şi creşte profitul rapid şi în mod artificial, încălcând legea. Am constatat, de asemenea, ca şi alte instituţii ale statului, împreună cu care am realizat campanii de control, că reglementările actuale, din punctul de vedere al dimensiunii sancţiunilor, nu sunt în măsură, întotdeauna, să determine operatorii economici să respecte legea, unii dintre ei asumându-şi chiar plata cuantumului actualelor amenzi, fără ca acest lucru să constituie un impediment în calea demersului lor”, a declarat Marius Pîrvu.
În plus, personalul ANPC va avea capacităţi sporite de testare a produselor de pe piaţă, lucru menit să contribuie la gradul general de siguranţă a cetăţenilor în calitate de consumatori.