Mai grav este ca, ori de cate ori un vehicul de mare tonaj trece prin gropi, bucati mai mici sau mai mari de asfalt se desprind din gropile care ameninta sa se transforme intr-un sant lunguiet si continuu. Sunt vreo zece gropi care se intind, una dupa alta, pe o lungime de 80 de centimetri si o latime de 40 de cm. Adancimea ajunge la 8 cm.
In momentul de fata, din cei 108,98 de kilometri de autostrada, cat are Bucuresti-Pitesti, trebuie reabilitati nu mai putin de 95,48 de kilometri, dupa cum a declarat Liviu Costache, director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Asta inseamna ca doar aproximativ 13% din autostrada finalizata la inceputul anilor '70 este practicabila in conditii bune.
Ministerul Transporturile a alocat, in acest an, circa 10 milioane de euro pentru reabilitarea A1, care ar trebui sa ajunga pentru a turna 300.000 de mp de covor asfaltic si pentru a plomba gropi cu o suprafata totala de 152.000 de mp.
Sursa: antena3.ro
Foto: Intactimages