Live acumXtra Night Show
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Abia au fost construite si deja sunt pline de gropi! Problemele la autostrazile din Romania continua

Suntem campioni la cheltuieli, dar corijenti la constructii. Putinele autostrazi pe care le avem au defecte de fabricatie si intra in reparatii la scurt timp dupa inaugurare. Oficialii pregatesc insa noi proiecte. Targu-Mures - Iasi va avea aproape 300 de kilometri si va costa 9 miliarde de euro. Bani pe care nici seful Companiei de Autostrazi nu stie de unde ii va scoate.

A trecut abia o luna de cand circulam pe autostrada de 55 de kilometri intre Bucuresti si Ploiesti, pentru care Compania de Autostrazi a platit o aproape jumatate de miliard de euro, ca defectele de constructie au si aparut. Cele mai mari probleme sunt la poduri, insa reprezentantii Companiei de Autostrazi spun ca denivelarile nu pun in pericol viata soferilor, drept pentru care, nici nu vor fi remediate.

Mai grava este situatia pe Arad-Timisoara, tronson inaugurat de mai putin de un an, pe care au aparut deja primele gropi, probleme fara efect pentru CNADNR care cheltuieste milioane de euro pentru studii de fezabilitate. S-a conturat astfel Autostrada Moldova, de la Targu Mures la Iasi.

Autostrada Targu-Mures- Iasi - Ungheni va lega centrul tarii de nordul Moldoveni si va traversa Carpatii Orientali. Ea va avea trei tronsoane, care insumeaza 289 de kilometri, 43 de tuneluri, 322 de poduri, podete si viaducte. Potrivit proiectului, ar urma sa fie cea mai scumpa din Romania, poate chiar din Europa. Costurile se ridica la aproape 9 miliarde de euro, suma care a uimit si autoritatile locale.

"Nu stiu de unde aveti cifrele astea, consider ca sunt doar cifre aruncate asa. Cineva vrea sa iasa din anonimat aruncand aceasta chestiune", a declarat primarul orasului Targu-Mures, Dorin Florea.

Suma exorbitanta este insa confimata de seful autostrazilor.

"Asa a iesit din evaluarea proiectantului, dat faptului ca traseul trece prin munti si necesita niste lucrari speciale din avizul de mediu. Si noi suntem ingrijorati de valoarea mare pe care o are proiectul asta si vom face expertizarea lui. Deocamdata e in faza incipienta, n-am gasit nici finantare", spune directorul CNADNR, Mircea Pop.

Nu se stie cand va incepe constructia, dar e programata sa dureze trei ani. Daca factura finala va ajunge la 9 miliarde de euro asa cum a calculat CNADNR, noul tronson va bate astfel si autostrada Transilvania, care a ajuns la 23 de milioane de euro pe kilometru. Oficial, un kilometru de autostrada construit la munte nu ar trebui sa depaseasca 7 milioane de euro.

FOTO: Intact Images

Recomandari