Antena Căutare

Avertismentul transmis de ANPC. Alimentele la care trebuie să fim atenți în următoarea perioadă. Pericolul din piețe și magazine

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis o serie de avertizări și recomandări românilor pentru perioada următoare. Ce nereguli au fost găsite în urma controalelor ANPC într-un centru comercial cunoscut din București.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis o serie de avertizări și recomandări românilor pentru perioada următoare. Controale ANPC într-un centru compercial cunoscut din București. | shutterstock

Au fost date amenzi de peste 200.000 de lei, au fost închise 11 temporar după ce au fost găsite alimente expirate, murdărie şi diferenţe între preţul la raft şi cel de la casa de marcat.

Produse alimentare expirate, spaţii neigienizate, mărfuri cu deficienţe de etichetare, echipamente de joacă rupte/deteriorate, inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat, utilizarea, la un salon spa, a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizate/urme de uzură, prosoape rupte, sunt deficienţe descoperite de ANPC după un control la 46 de agenţi economici dintr-un centru comercial cunoscut din Bucureşti. Au fost date amenzi de peste 200.000 de lei, iar 11 spaţii au fost închise.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis o serie de avertizări și recomandări românilor pentru perioada următoare. Un centru compercial a fost amendat din cauza neregulilor

Sub coordonarea vicepreşedintelui ANPC, Mihai Culeafă, echipele de control ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov au verificat comercianţi de produse alimentare, nealimentare şi prestatori de servicii care activează într-un mall din București.

Articolul continuă după reclamă

”Din punct de vedere professional, sunt poate unul dintre cei mai tineri comisari. Astăzi stăpânesc multe dintre abilităţile colegilor mei cu atribuţii de control. Le sunt alături pentru a mă asigura că sunt toţi la adăpost de ceea ce ar putea reprezenta tentativa unora de a-i face ”să închidă ochii”. Noile staţii de emisie-recepţie arată operatorilor economici că degeaba ”sună un prieten”. Este momentul să se înţeleagă că, mai bine pui mâna pe burete, pe mop, pe lege, decât să pui mâna pe telefon.

Mă recalific profesional în comisar, pentru că îmi place ceea ce fac şi îmi place ce pot face pentru alţii”, a declarat Mihai Culeafă, vicepreşedinte ANPC, după ce ANPC a decis la începutul acestei luni că, la controalele de amploare, comisarii îşi vor lăsa telefoanele mobile la birou şi vor folosi staţii de emisie-recepţie, pentru a fi limitate posibilităţile unor presiuni exterioare şi a preveni eventuale acuzaţii de lipsă de integritate, notează news.ro.

Au fost controlaţi 46 de operatori economici şi, în urma neregulilor constatate de comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov, aceştia au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenţionale în valoare de peste 200.000 lei, 4 avertismente şi au dispus măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianţi.

Deficienţe constatate de inspectorii ANPC:

  • Comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depaşită
  • Utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse şi resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată şi chederele depreciate, rupte)
  • Utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare, astfel încât sa se poată stabili conformitatea acestora, precum şi fără data limita de consum
  • Depozitarea produselor alimentare direct pe pavement
  • Utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorare, veselă cu grad ridicat de uzură
  • Lipsa informării, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potenţial alergen
  • Lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate
  • Nerespectarea regimului de temperatură reglementat în lege pentru păstrarea produselor alimentare
  • Comercializarea unor produse nealimentare cu deficienţe de etichetare (fără traducerea etichetelor în limba română şi fără a avea înscrisă denumirea şi adresa importatorului/producătorului) şi fără a avea certificate de garanţie, acolo unde este cazul
  • Echipamente de joacă rupte/deteriorate, cee ace prezintă pericol de accidentare
  • Inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat
  • Utilizarea, la un salon spa a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizat/urme de uzura, prosoape rupte
  • UItilizarea unor tuburi de vopsea de păr desigilate, fără a avea menţionată pe ambalaj data deschiderii si a unora expirate
  • Comercializarea unor produse posibil contrafacute care poartă numele unor branduri cunoscute
  • Utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajaţi, în spaţiul de lucru.

Pericolul din pieţe şi supermarketuri. ANPC atrage atenţia cu privire la produsele cumpărate pe caniculă

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să respecte o serie de reguli în perioadele caniculare, pentru a preveni efectele negative asupra sănătăţii.

Directorul genral al ANPC, Paul Anghel, afirmă că trebuie cumpărate produse doar din locuri autorizate şi trebuie verificată valabilitatea şi caracteristicile acestora.

”Având în vedere prognoza meteorologică pentru următoarea perioadă, când se pot înregistra temperaturi ridicate, consumatorii să aibă în vedere o serie de reguli care trebuie respectate în astfel de situaţii, pentru a preveni efectele negative asupra sănătăţii”, a scris pe Facebook Paul Anghel.

  • Nu cumpăraţi produse alimentare din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu vă poate elibera bonul cu care să justificaţi tranzacţia comercială; riscaţi, astfel, să achizitionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea;
  • Verificaţi cu atenţie data durabilităţii minimale, data limită de consum a produselor (termen de valabilitate);
  • Verificaţi în mod direct caracteristicile produsului (miros, culoare, aspect etc.) având în vedere că temperaturile ridicate favorizează procesul de alterare a produselor alimentare şi refuzaţi produsele care prezintă caracteristici de produs alterat (aspect mâzguit, miros de acru, aspect spongios de început de fermentare, produs deformat şi consistenţă moale-îngheţată, ambalaje deformate etc.);
  • Atunci când cumpăraţi produse alimentare, acordaţi atenţie deosebită asupra modului de prezentare a ambalajului; în cazul în care ambalajul este bombat, prezintă deformări sau este rupt înseamnă că produsul nu mai prezintă deplină siguranţă pentru sănătatea dumneavoastră. Evitaţi să achiziţionaţi astfel de produse;
  • Verificaţi dacă este respectată temperatura la care este depozitat/expus la vânzare produsul alimentar ales de dumneavostră ( temperatura menţionată de producător pe eticheta ce însoţeşte produsul trebuie să coincidă cu temperatura la care este expus la comercializare produsul achiziţionat);
  • Nu recongelaţi un produs alimentar după ce acesta a fost decongelat, dacă producatorul interzice acesta acţiune (prin menţionare pe etichetă);
  • Perioada cu temperaturi caniculare determină un consum mai mare de lichide (apă minerală naturală, apă de masă, sucuri de fructe, băuturi răcoritoare) la achiziţionarea cărora recomandăm să acordaţi atenţie deosebită asupra modului de depozitare şi expunere având în vedere că expunerea acestora sub acţiunea directă a razelor solare conduce la deteriorarea caracteristicilor produselor menţionate;
  • Atragem atenţia asupra legumelor şi fructelor comercializate în cadrul pieţelor în spaţii deschise unde temperatura mediului ambiant foarte ridicată afectează calitatea produselor (deshidratare, accelerarea procesului de alterare, ofilirea verdeţurilor etc.);
  • La cumpărarea produselor alimentare, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care doriţi să reclamaţi calitatea unui produs.
Absolvenţii de liceu pot cere ajutor de şomaj. Ce acte sunt necesare, ce condiții trebuie să îndeplinească și ce sumă pr... (P) Sub lupa detectivului particular - cum poți apela la servicii profesionale de supraveghere și investigare...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego Sambata, 21.12.2024, 14:53
NBA Christmas Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x