Autostrada Soarelui pare o misiune imposibilă pentru autorităţi şi şoferi. Dacă speraţi că vara viitoare o să mergeţi pe litoral pe un drum refăcut, veştile nu sunt deloc bune. Marea asfaltare, programată să înceapă în această toamnă, se amână. Între timp, plombele din carosabil au și ele plombe.
În prag de iarnă, primii 40 de kilometri din autostrada Soarelui arată cum nu se poate mai rău. Plombe peste plombe, petice şi gropi.
Privite de sus, gropile şi denivelările sunt adevărate obstacole pentru şoferi. În vară, plăcile de beton au cedat şi s-au umflat de mai multe ori. Au fost reparate cu plombe. Atunci, compania de drumuri anunţa că adevăratele lucrări de asfaltare vor începe în această toamnă.
Trei luni mai târziu, nici contractul nu s-a semnat, nici frezarea nu a început. Va începe în martie, este noua promisiune. Asta dacă licitaţia nu va fi contestată.
În varianta optimistă, lucrarile vor dura doi ani şi vor costa aproape 30 de milioane de euro. Se va munci doar primăvara şi toamna, iar tronsonul Bucureşti Constanţa va fi primul reparat. Abia din 2020 va fi refăcut şi cel către Capitală.