Potrivit unui proiect de lege propus de Ministerul Administratiei si Internelor, noul buletin, ce se va numi carte electronica de identitate, va fi de tipul "smart card" si va contine datele personale ale titularului in format tiparit si electronic.
Datele de identificare vor fi stocate pe un cip de memorie incorporat in buletin si vor contine imaginea fetei, amprentele a doua degete si adresa de domiciliu, incluzand istoricul schimbarilor de adresa.
Ca si pana in prezent, vor avea dreptul sa verifice datele incluse pe cartea de identitate electronica serviciile secrete, institutiile care activeaza in domeniul apararii, ordinii publice si justitiei.
In plus, proiectul de lege, va conferi acest drept si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Ministerului Sanatatii, Ministerului Finantelor, institutiilor de asistenaa sociala si politiei locale.
De la 1 ianuarie, si pentru cetatenii straini care au domiciliul in Romania ar urma sa fie eliberate carti electronice de rezidenta, acte ce vor respecta aceleasi rigori ca si buletinele.
Ministerul de Interne sustine ca nu vor exista cheltuieli bugetare suplimentare odata cu introducerea noului sistem.
Sursa: Jurnalul National
Paine cu baterii! Sobolani si muste la o brutarie oradeana... Autoritatile romane, in alerta, dupa ce meningita provocata de tantari a facut victime si in Bulgaria...