Astfel, cateva firme romanesti, patronate de importanti oameni de afaceri, au castigat de-a lungul anilor sute de contracte de achizitionare de vagoane noi sau modernizarea vagoanelor vechi ale CFR. Patronii firmelor romanesti care desfasoara activitati in domeniul feroviar sunt fosti directori sau angajati ai companiei.
Fericitele firme castigatoare de contracte grase, cu bani de la stat, pentru modernizarea vagoanelor CFR sunt Astra Vagoane Calatori Arad, Remarul 16 Februarie Cluj, Remar Pascani, Grivita, IRVC CFR SIRV Brasov, IRV Calatori, SIRV Titu, Astra Vest Bucuresti, Tristar Bucuresti etc.
Cu firmele mentionate mai sus CFR Calatori a semnat contracte de sute de milioane de euro in vederea realizarii lucrarilor de reparatii sau modernizare a vagoanelor companiei, precum si pentru cumpararea de automotoare sau rame electrice noi sau vechi. Astfel, la licitatie, autoritatea contractanta nu scrie ca vrea sa cumpere automotoare second-hand ca sa nu se sesizeze anumite institutii, insa se mentioneaza ca se cauta "automotoare adaptate pentru circulatia pe Caile Ferate Romane".
Numai cine nu cunoaste mersul lucrurilor cere clarificari, fara a-si da seama ce se ascunde in spatele cerintelor din caietul de sarcini. Astfel, cunoscatorii stiu ca termenul de "automotoare adaptate pentru circulatia pe Caile Ferate Romane" se traduce prin automotoare second-hand.
Citeste tot articolul pe Jurnalul!
Foto: Jurnalul