Live acumiUmor
Prime Time 20:00iUmor

Cinci motive pentru care să alegi SEO vs Adwords. Care e secretul promovării de succes?

Când vine vorba despre promovarea afacerii tale, apar multe întrebări iar atunci când te consulți cu cei din jur, primești o mulțime de păreri care se bat cap în cap și nu mai știi ce alegere să faci. Însă, probabil că două cuvinte ți-au ajuns pe la urechi, mai exact SEO și Google Adwords. Ce să alegi pentru o promovare de succes, pe termen lung?

SEO vs Adwords

O agenție digitală ți-ar da un răspuns automat: content marketing-ul optimizat SEO e regele promovării de succes!

Și cum avem întotdeauna nevoie de motive, ca să ne convingem că merită să investim bugetul și energia în ceva, experții în marketing vin cu cinci motive pentru care să alegi SEO, în loc de Adwords.

1. SEO te ajută să fii găsit de potențialii clienți pe Google.

Optimizarea SEO este esențială pe termen lung, dacă vrei ca atunci când utilizatorii de internet caută produse sau servicii din nișa ta, să te găsească pe tine în rezultatele de căutări din gigantul Google, care domină competiția în motoarele de căutare. Iar pentru a ajunge în prima pagină a rezultatelor de căutări în Google, ai nevoie de mixul dintre content marketing și SEO.

Mai simplu și mai practic, dacă ai un site bogat în conținut valoros, care răspunde la toate întrebările din domeniul tău de expertiză și care este optimizat SEO, pe cuvinte-cheie, mai devreme sau mai târziu vei ajunge în prima pagină și acolo vei rămâne pentru mult timp. În schimb, la Google Adwords, treaba stă altfel. Plătești per click, ești în prima pagină; nu mai plătești, te întorci de unde ai pornit, strategie sustenabilă doar pe termen scurt, însă ineficientă și costisitoare pe termen lung, fără SEO în paralel.

2. SEO te asigură că business-ul tău iese în evidență cu utilizarea cuvintelor-cheie potrivite

Dacă te lași pe mâna unei agenții SEO care să-ți optimizeze site-ul după o strategie bine pusă la punct, Google îl va găsi și îl va aduce în rezultatele de căutare, atunci când potențialii clienți caută produse sau servicii din domeniul tău de interes.

Dacă vei avea mai mult conținut util și educativ pe site-ul tău cu ajutorul unui blog și nu numai, cu atât vei atrage utilizatorii către el, pentru că le livrezi toate informațiile de care au nevoie. Iar cu cât ai mai multă informație, cu atât utilizatorul va petrece mai mult timp consumând-o, timp în care Google va interpreta că ai autoritate și te va scoate în față. Însă, pentru toate acestea, e nevoie de introducerea de cuvinte cheie ce au un număr mare de căutări în conținutul tău, pentru a aduce publicul în “grădina” ta.

3. SEO și content marketing-ul îți asigură ROI (return of investment)

Spre deosebire de Google Adwords, optimizarea SEO nu îți oferă rezultate peste noapte, însă investiția în această unealtă de marketing se va reflecta în timp 100%. La început, o dată ce începi acest proces, vei avea tendința să zici: “nu văd mari rezultate, cu Google Adwords le-am văzut de ieri până azi.” Însă, peste trei luni îți vei retrage cuvintele și vei vedea cum site-ul tău a crescut considerabil, doar investind în conținut optimizat SEO. Și totuși? De ce e mai avantajos SEO? Să luăm următorul exemplu: să luăm cazul ipotetic: avem două website-uri și ambele vând pantofi de damă. Într-unul se investește un an de zile în SEO iar în celălalt se investește doar în AdWords.

Primul își va vedea rezultatele de-abia după trei luni, ajungând mai sus în rezultatele motoarelor de căutare, iar al doilea din prima clipă în care am plătit. După un an de zile, ambele opresc promovarea. Ce se întâmplă în acel moment? Compania care a investit în SEO va rămâne mult timp în prima pagină a rezultatelor din Google iar cea care a investit doar în AdWords va dispărea din prima pagină, ca și când nu a fost niciodată. Câștigătoare este compania care a investit în SEO, deoarece va avea rezultate și va economisi bani, chiar dacă va sista bugetul de marketing pentru șase luni.

4. Optimizarea SEO este esențială pentru felul în care utilizatori moderni descoperă produsele

Afacerile care investesc în optimizarea SEO au numai de câștigat, pentru că cei mai mulți utilizatori care își caută un anumit produs sau serviciu, se îndreaptă direct către Google și iau decizia de cumpărare în funcție de produsele pe care le oferi, dar și de gradul de încredere pe care îl conferă brandul tău. Utilizatorii nu mai vor reclame, ba chiar fac tot ce este posibil să le evite prin ad-blockers și alte metode, însă, în schimb, aleg să caute produsele care îi interesează și să-și ia decizia de cumpărare singuri. Așadar, dacă vrei să vinzi, e necesar să investești în optimizarea SEO a site-ului tău.

5. SEO funcționează și mai bine prin utilizarea long-tails

Când alegi să-ți optimizezi SEO website-ul, mizează pe long-tails ( trad. Literara cuvintele-cheie lungi), formate din fraze mai lungi și mai exacte, de aproximativ 4-5 cuvinte cheie- scurte. Folosindu-le în această variantă, obții mai mult trafic pe site-ul tău, decât prin folosirea fiecăruia individual. Practic, cuvintele-cheie care sunt mai puțin căutate în motoarele de căutare funcționează mai bine dacă sunt aduse împreună. Pentru a le identifica, cel mai recomandat este să lucrezi cu o agenție SEO care are instrumentele necesare pentru a identifica cele mai bune oportunități de dezvoltare SEO pentru afacerea ta.

Tu pe care din cele două metode de promovare SEO ai încercat-o și care și-a fost experiența cu ea?