”Pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopţii. Până la remedierea totală a platformei informatice, furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate vor acorda servicii medicale şi farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale. În situaţia actuală, pentru utilizarea sistemului offline, furnizorii trebuie să deconecteze conexiunea la Internet a calculatorului utilizat”, a transmis, miercuri, CNAS.
Sursa citată a precizat că pe perioada de nefuncţionalitate a PIAS, pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate sunt aplicabile prevederile art. 207 – 210 din HG nr. 140/2018 şi ale art. 39 – 42 din HG nr. 155/2017.
În acest sens, pentru întreaga perioadă în care funcţionarea PIAS este întreruptă, preşedintele CNAS va emite un ordin care va cuprinde procedura de transmitere în platforma informatică a serviciilor acordate off-line şi procedura de validare a acestora.
”Prin această măsură vom asigura decontarea tuturor serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale înregistrate offline care au fost acordate cu respectarea reglementărilor în vigoare. Pacienţii vor beneficia de serviciile necesare, care vor fi acordate de furnizori în baza prevederilor legale prevăzute pentru astfel de situaţii”, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.
Medicii de familie reclamă că platforma informatică a asigurărilor de sănătate funcţionează defectuos de luni, atrăgând atenţia că activitatea lor este astfel îngreunată şi la cabinete se creează aglomeraţie, ceea ce ar trebui evitat în contextul cazurilor de infectare cu coronavirus.
Sursa : news.ro
Bucureștiul, în carantină, din cauza coronavirusului? Anunțul lui Raed Arafat. „Analizele pot dicta orice fel de reacție... Alertă la Sibiu! Un avion din zona roșie de coronavirus a aterizat pe aeroport. La bord sunt aproape o sută de persoane...