- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală e încă o enigmă. Un metrou numit dorinţă, în Drumul Taberei, e aproape gata, dar încă departe de inaugurare. După cinci ani de amânări, nici directorii Metrorex nu ştiu să spună când va transporta călători. O echipă Observator a făcut turul complet al noii linii de metrou şi vă arată, în exclusivitate, cum arată cele mai spectaculoase staţii.
Toate cele zece staţii ale magistralei 5, singura construită de la zero după Revoluţie, sunt aproape gata. Lucrările de infrastructură sunt finalizate în proporţie de 90%. La finisaje, însă, mai este de lucru.
Linia leagă zona Eroilor de cartierul Drumul Taberei și are șapte kilometri
Linia are aproape 7 kilometri lungime şi leagă zona Eroilor de cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. Mai ales acum, când sute de mii de oameni au rămas şi fără tramaviul 41. Pe linia metroului uşor au început reparatiile.
Stațiile sunt aproape gata. Cea mai mare este dispusă pe trei niveluri
Academia Militară este cea mai mare staţie, dacă ne gândim că este dispusă pe trei niveluri, are aproape 10 mii de metri pătraţi. Totodată, însă, aici s-a avansat cel mai puţin cu lucrările şi asta pentru că s-au organizat activităţile pentru celelalte şantiere.
Valea Ialomiţei este una dintre cele mai spectaculoase staţii de metrou şi asta pentru că, spre deosebire de celalalte, nu are stâlpi de susţienere intermediari, aşa că are cea mai mare deschidere. Lucrările sunt finalizate în proporţie de 100%, au mai rămas de făcut doar câteva la partea de finisaje.
Însă cele mai complexe lucrări au fost făcute pentru noua staţie Eroilor, respectiv Eroilor 2, şi asta pentru că tunelurile care duc aici au fost făcute sub cele deja existente, ale magistralelor 1 şi 3. De altfel, peroanele vor fi luminate natural, iar la arhitectura locului trebuie să vă spun că s-a lucrat mai bine de jumătate de an.
Singurele staţii care sunt mai puţin avansate sunt: cea în care suntem acum, la Eroilor 2, Academia Militară, care a fost ultima staţie atacată pentru că acolo a fost tot ce înseamnă organizare tehnologică a înregii magistrale şi staţia Râul Doamnei care a avut probleme mai deosebite cu privire la devierile de reţele, utilităţi.
Noua magistrală va avea şi câteva lucrări în plus faţă de restul liniilor din subteran.
Procuroarea care ar fi bruscat-o pe Sorina, fetița adoptată de o familie de români din SUA, pusă sub urmărire penală... Imaginile disperării printre oameni! În Harghita un urs a ajuns până la frigiderul din bucătăria unui hotel...