Facebook a anunţat miercuri că ia ”măsuri suplimentare” în vederea unei mai bune protejări a datelor persoanle ale utilizatorilor săi - o nouă tentativă a puternicei reţele de socializare, cu două milioane de utilizatori, de a ieşi din scandalul Cambridge Analytica, relatează AFP.
”Constatarea noastră este următoarea: trebuie să ne facem parametrii cu privire la confidenţialitate mai uşor de înţeles, găsit şi utilizat”, recunoaşte Facebook pe un blog.
”În plus faţă de anunţurile făcute săptămâna trecută de către Mark Zuckerberg”, CEO-ul Facebook, ”luăm măsuri suplimentare, în următoarele săptămâni, pentru a da un control mai mare oamenilor asupra datelor lor personale”, continuă reţeaua într-i notă, intitulată ”Noi instrumente de a vă controla datele simplu pe Facebook”.
”Cea mai mare parte a acestor actualizări este prevăzută de o vreme, iar evenimentele din ultimele zile nu fac decât să sublinieze importanţa lor”, afirmă Facebook.
Ce aduce nou rețeaua de socializare?
Reţeaua dă exemple de modificări viitoare, între care ”un meniu unic pentru a vă găsi şi gestiona parametrii de confidenţialitate” şi ”instrumente simple pentru a vă găsi, descărca şi suprima datele Facebook”.
Societatea Cambridge Analytica (CA) este acuzată că a utilizat în scopuri politice datele private a 50 de milioane de utilizatori de Facebook.
Un avertizor de integritate, Christopher Wylie, a declarat săptămâna aceasta, într-un interviu acordat mai multor ziare europene că CA a jucat un ”rol crucial” în votul în favoarea Brexitului. Ea ar fi influenţat, de asemenea, campania victorioasă a lui Donald Trump în Statele Unite.
Aceste date ar fi fost culese printr-o aplicaţie de teste psihologice descărcate de 270.000 de utilizatori ai reţelei sociale, dezvoltate de Aleksandr Kogan care, potrivit Facebook, le-a furnizat apoi în mod ilegal CA.
Denunţând ”un abuz de încredere”, Facebook a afirmat că nu ştia că datele culese de CA prin aplicaţia de teste psihologice au fost folosite în scopuri politice.
MINĂ DE DATE PERSOANLE
După ce a prezentat prima oară scuze, Mark Zuckerberg şi-a oferit duminică o întreagă pagină de publicitate în presa anglo-saxonă, cu scopul de a cere din nou scuze.
”Avem o responsabilitate: să vă protejăm datele. Dacă nu reuşim, nu le merităm”, a scris miliardarul în vârstă de treizeci de ani.
Însă aceste eforturi sunt zadarnice, iar furtuna nu se potoleşte. Scandalul afectează acţiunile Facebook, care s-au depreciat cu aproape 18% pe bursă de când a izbucnit. Iar avalanşa de titluri îngroşate i-a determinat pe numeroşi utilizatori să se aplece asupra datelor personale stocate de Facebook.