O decizie controversată luată de fostul ministru al Transporturilor riscă să producă adevărate tragedii pe calea ferată. O spun mecanicii trenurilor de marfă care sunt obligaţi acum să conducă singuri locomotivele.
Ordinul de ministru care stabileşte că trenurile vor fi conduse de un singur om a fost deja publicat şi urmează să intre în vigoare.
Gheorghe Fulga conduce locomotivele trenurilor de marfă de 25 de ani. E revoltat de ordinul ministrului, prin care va fi obligat să urce singur în cabină, în călătorii de sute de kilometri.
Pericolul e uriaş, spune el, pentru că sistemele siguranţă nu pot fi acţionate de un singur om. În cazul în care mecanicului i s-ar face rău sau ar adormi, trenul de marfă, lung de peste 400 de metri, cu o greutate de minimum 2.500 de tone, ar deraia.
Scăderea numărului de mecanici, o măsură menită să reducă bugetul CFR, ar putea duce şi la întârzieri uriaşe.
Anul trecut, în Mehedinţi, un mecanic băut, aflat singur în locomotivă, a adormit în timpul cursei. A căzut peste maneta care schimba macazul, şi doar norocul a făcut ca vagoanele să fie deviate pe o linie secundară. Marfarul a deraiat, dar din fericire nu s-a ciocnit cu trenul de călători care circula pe aceeaşi linie.