Antena Căutare

EVALUARE NAŢIONALĂ 2016. Ai emoţii pentru rezultat? Aşa trebuia să rezolvi PROBLEMA controversată de la Matematică

Aşa cum era de aşteptat, au apărut şi probleme în ceea ce priveşte subiectele de la Evaluarea Naţională 2016. Părinții susțin că elevii care au susţinut proba la Matematică au fost induși în eroare la unul dintre subiecte, iar peste 32.000 de persoane au semnat o petiție prin care cer reevaluarea lucrărilor

Aşa cum era de aşteptat, au apărut şi probleme în ceea ce priveşte subiectele de la Evaluarea Naţională 2016. Părinții susțin că elevii care au susţinut proba la Matematică au fost induși în eroare la unul dintre subiecte, iar peste 32.000 de persoane au semnat o petiție prin care cer reevaluarea lucrărilor

EVALUARE NAŢIONALĂ 2016. Cu toate acestea, ministrul Educației a anunțat că problema a fost corect concepută, iar un elev olimpic s-a oferit chiar să o rezolve. Dragoș Crișan (clasa a IX-a), olimpic la matematică și participant la concursuri de informatică destinate studenților, asistenților universitari și profesorilor afirmă că varianta Ministerului este cea corectă.

„Eu consider că baremul este corect pentru că aici este dată o diagramă, care de fapt este o funcție, iar funcția aceasta trebuie să aibă domeniu de definiție și codomeniu. Este o funcție care trebuie definită pe domeniul notelor la matematică și cu valori în numărul de elevi. Adică, dacă să zicem nota 5 a fost luată de exact 3 elevi și respectă definiția unei funcții. Adică nota 5 nu a putut fi luată și de 3 elevi și de 4 elevi, a fost luată de fix 3 elevi”, a explicat Dragoș Crișan pentru Monitorul de Cluj.

Elevul, as la matematică și informatică arată de ce nu este bună variantă celor care au dat răspunsul 8. “Dacă ar fi cum spun unii, adică cealaltă variantă, ei zic că funcția aceasta ar fi definită pe numărul de elevi cu valori în mulțimea notelor, dar aceasta nu se poate pentru că și în diagramă este un exemplu. Dacă ar fi cum zic ei ar însemna că nota 3 a fost luată și de 5 elevi și de 9 elevi și de 10 elevi, ceea ce e clar că nu se poate. Și când se reprezintă graficul unei funcții pe OX se scriu valorile lui X și pe OY e f(x). Așa se face și atunci pe OX trebuie să fie notele la matematică, care se și potrivesc că e 1,2…până la 10 și pe OY numărul de elevi, de la 0 la 8. Atunci răspunsul e cum spune Ministerul Educației în barem”, spune Dragoș.

Articolul continuă după reclamă

EVALUARE NAŢIONALĂ 2016. Afişarea rezultatelor va avea loc pe 1 iulie, până la ora 16:00, iar depunerea contestaţiilor se va face în aceeaşi zi, între orele 16:00 – 20:00. Rezolvarea contestaţiilor se va face în perioada 2-4 iulie, iar pe 5 iulie vor fi afişate rezultatele finale.


S-a schimbat legea! Românii ies la pensie mai devreme, în funcție de preferințe. Ce condiții trebuie să îndeplinești... Medicul de pe ambulanță i-a luat orice șansă de supraviețuire! Amănunte dureroase ies la iveală din dosarul morţii fotba...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat
Ești mai deștept decât un copil de clasa a V-a | Sezonul 3, 1 noiembrie 2024. Iamina și Camelia au ajuns aproape la final! Ce sumă au câștigat Luni, 04.11.2024, 19:00
Premierele toamnei în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x