Facebook este o platformă de socializare creată cu scopul de a păstra legătura cu persoanele din jur, apropiate sau îndepărtate. Aici, utilizatorul devine propriul creator de conținut, livrând în mediul online ceea ce îl interesează și îl reprezintă.
Treptat, Facebook a devenit mai mult decât o modalitate de a menține legătuirle cu apropiații. Pentru unii utilizatori, această rețea de socializare s-a transformat într-un mediu de promovare și vânzare a produselor.
Platforma a început să consemneze astfel de practici, mai ales cele legate de promovara medicamentelor în mediul online.
Reprezentanţii reţelei de socializare au anunţat că vor lua măsuri pentru reducerea numărului de postări şi reclame în care sunt incluse informaţii despre efectele benefice ale unor medicamente sau suplimente care se dovedesc că pun viaţa în pericol, notează Futurism.
„Oamenii se adună pe Facebook pentru a vorbi despre domenii precum nutriţia, fitness-ul sau problemele de sănătate”, a declarat Travis Yeh, mangerul departamentului de producţie al Facebook. „Dar pentru a ne asigura că oamenii au parte de informaţi corecte legate de sănătate şi de sprijinul de care au nevoie, este imperativ să minimizăm conţinutul senzaţional sau înşelător”, a mai declarat acesta.
Pentru a reduce numărul postărilor de acest gen, Facebook își poate seta algoritmii să selecteze conținutul astfel încât să se asigure filtrarea postărilor care au conținut informativ necunoscut despre medicamente, despre practici medicamentoase sau diete bazate pe tratamente minune.
Trebuie conștientizat faptul că orice recomandare medicamentoasă, alta decât cea a medicului specialist este periculoasă și poate afecta grav sănătatea. În cazul în care algoritmii nu vor putea fi setați pentru a face astfel de acțiuni, Facebook va căuta o altă metodă de consemnare a utilizatorilor care promovează tratarea cu medicamente,,minune".
Dialog uimitor după un grav accident rutier: "- Nu aţi mai putut evita impactul? - Nu am putut. Nu vezi că am încer... Protest de proporții uriașe. „Oameni buni, nu mai fiți eroi pe Facebook. Este timpul să ieșiți în stradă”...