Nu doar că este aprobat acest proiect, a fost stabilit şi planul de finanţare. Bine, pentru o parte din linia de tren. Şase staţii din totalul de 14. Comisia Europeană a aprobat un buget de 517 milioane de euro pentru această porţiune. Banii vin din fondul de coeziune. De unde pleacă, pe unde trece şi unde ajunge metroul? Pleacă de aici, de la Staţia 1 Mai din Bucureşti.
Nu doar că este aprobat acest proiect, a fost stabilit şi planul de finanţare. Bine, pentru o parte din linia de tren. Şase staţii din totalul de 14. Comisia Europeană a aprobat un buget de 517 milioane de euro pentru această porţiune. Banii vin din fondul de coeziune.
De unde pleacă, pe unde trece şi unde ajunge metroul? Pleacă de aici, de la Staţia 1 Mai din Bucureşti. Şi are un traseu de 14 staţii: 1 Mai, Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo. Până aici sunt banii finanţaţi de Comisia Europeană. Ar urma, din alt buget pe care Ministerul încă îl caută, să se facă staţiile Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, I C Brătianu şi, într-un final, Aeroportul Henry Coandă. Cu totul, 14 kilometri.
Ministerul Dezvoltării are aspiraţii mari. Până în 2023, deci. în patru ani, doreşte ca toată această rută să fie funcţională. Asta, în contextul în care, Din 2014, de când a fost luată prima dată în discuţie Magistrala 6, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, nu că nu s-a construit nimic, nici măcar nu au fost făcute expropierile necesare pentru proiect.