Comod, rapid și uneori mai ieftin – așa poate fi descris shoppingul online. Insutria e în plină ascensiune, iar în România avem parte de niște date foarte interesante când vine vorba despre el.
În țara în care internetul are o viteză pe care o invidiază până și americanii, comerțul online crește văzând cu ochii. Anul trecut un român din trei a făcut cel puțin o dată cumpărături de pe internet și a făcut, în medie, 8,2 achiziții. Aceste cifre ne plasează pe locul al patrulea în Uniunea Europeană în ceea ce privește comerțul online, iar domeniul acesta este în mod evident unul care se va consolida pe viitor.
Iată ce ar trebui să știi despre acest domeniu, mai ales dacă ai un magazin online, dacă plănuiești să deschizi unul, sau dacă pur și simplu ești client fidel al lor:
1.Regulile succesului din comerțul clasic nu sunt aplicabile și în online
Comerțul online se schimbă mereu pentru că și clienții devin din ce în ce mai exigenți. Dacă anul trecut clienții magazinelor online se mulțumeau cu livrarea în circa o săptămână, acum se discută chiar și despre ore. Mai multe decât atât, felul în care arată site-ul, modul în care poate fi folosit și înțeles de clienți a devenit esențial. Userii sunt obișnuiți cu răspunsuri rapide, iar dacă un magazin online nu le oferă produsul căutat cât mai repede, renunță și trec imediat la următorul magazin.
Pentru cei care dețin magazine online este o provocare continuă, însă vine la pachet și cu un profit îndestulător pentru că deschiderea este imensă. Dacă activezi în industria e-commerce sau vrei să pui pe picioare o astfel de afacere, trebuie să te documentezi foarte bine și să aduni informații de la oameni cu experiență.
Un prilej foarte bun pentru a face asta este să participi la acest eveniment, recunoscut ca fiind întâlnirea anului pentru toți cei interesați de ce se întâmplă în e-commerce. În cadrul lui poți învăța de la persoane care au contribuit la creșterea unora dintre cele mai importante branduri din lume și îi poți asculta pe oameni precum Bryan Eisenberg (unul din oamenii cheie de la Amazon) sau Vlad Tăușance (a coordonat campania online a lui Klaus Iohannis în 2014).
2.Cum se înființează un magazin online și ce costuri are
Un magazin online nu se înființează atât de ușor pe cât pare. Înființarea lui începe, ca și în cazul unui magazin staționar, prin crearea unei societăți comerciale. Urmează crearea site-ului propriu zis, apoi stabilirea colaborărilor cu procesatorii de plăți (bancă sau servicii de livrare).
Cheltuielile, în mare, ar fi: hostingul, dezvoltarea site-ului, achiziționarea produselor care urmează să fie comercializate, livrarea, costurile cu procesatorul de plăți, eventualele servicii bancare de care este nevoie.
3.Componenta de customer service este adesea mai importantă decât prețul
Dacă în cazul magazinelor tradiționale experiența cumpărăturilor este aceeași cam peste tot – mergi la raft, alegi (probezi în cazul hainelor), plătești – în cazul celor online lucrurile stau puțin altfel. Componenta de customer service este mult mai importantă și de ea depinde în definitiv profitul. Timpul în care ajunge coletul la client, comunicarea cu el în acest timp, felul în care sunt abordate nemulțumirile.
În prezent, un client nemulțumit va scrie pe rețelele de socializare despre serviciile care lasă de dorit, făcându-i și pe alți potențiali clienți mai precauți în a accesa un magazin online. Tipul acesta de plângeri trebuie soluționate cu multă atenție și amabilitate pentru că totul este public și poate fi văzut de alte persoane.
În România există, în prezent, circa 5.000 de comercianți online și este încă loc pentru extindere, mai ales dacă ne gândim că 11 milioane de români sunt conectați la internet. Este unul dintre domeniile de viitor, care se dezvoltă sub ochii noștri.
Sursa foto: Shutterstock
Metoda „bancnota” face victime! Ce fac hoții pentru a-i păcăli simplu și rapid pe români! (VIDEO)... Elevii vor primi legume, fructe, diverse iaurturi și miere! Când va avea loc schimbarea?...