Procurorul general a dispus mai multe măsuri pentru limitarea răspândirii infecţiilor cauzate de virusul COVID 19:
- Activitatea de relaţii cu publicul şi audienţe în cadrul parchetelor se suspendă până la data de 30 martie 2020, cu posibilitatea prelungirii suspendării şi va fi suplinită de primirea sesizărilor, cererilor şi memoriilor prin corespondenţă, folosind mijloacele de comunicare electronice sau trimiterile poştale.
- Pe perioada incidenţei prezentului ordin, comunicarea actelor procedurale se va realiza preponderent prin intermediul poştei electronice, cu acordul prealabil al destinatarului.
- Intrarea persoanelor în sediile parchetelor, cu excepţia personalului propriu şi a celui din instituţiile sistemului judiciar, de ordine publică şi siguranţă naţională, se va face numai după completarea unei declaraţii pe propria răspundere. În cazurile în care, din conţinutul declaraţiei menţionate anterior, rezultă vreuna din situaţiile de risc indicate de răspunsul afirmativ la întrebări, conducerea parchetului sau persoanele desemnate vor interzice accesul declarantului.
- Procurorul de caz poate amâna efectuarea activităţilor procedurale care implică contactul direct cu persoanele, în măsura în care este posibil faţă de urgenţa cauzei.
De asemenea, s-au dispus măsuri pentru dezinfectarea şi igienizarea spaţiilor accesibile publicului şi birourilor personalului din sediile parchetelor, precum şi măsuri privind personalul propriu din cadrul Ministerului Public.
Sursa : news.ro
Grup de lucru coordonat de Guvern şi Administraţia Prezidenţială pentru evaluarea efectelor epidemiei de coronavirus... Consiliul Judeţean Prahova suspendă activitatea în muzee, centre de cultură şi bibliotecă, ia cetăţenii care vin la sedi...