- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat că le va cere inspectorilor şcolari judeţeni, pentru prima dată, să centralizeze rezultatele evaluărilor naţionale de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a.
"Rezultatul acestor evaluări nu a fost niciodată centralizat la nivel naţional, să vedem exact care este situaţia. Mâine avem o conferinţă video cu inspectorii şcolari judeţeni şi le vom cere să facă o analiză la nivelul fiecărui judeţ şi apoi vom face o analiză la nivel naţional, să avem o hartă a acestor rezultate", a declarat pentru MEDIAFAX, Pavel Năstase, ministrul Educaţiei.
Săptămâna aceasta, elevii de clasa a II-a susţin evaluarea naţională. De-a lungul a celor patru ani de când s-au introdus aceste evaluări, au apărut multe discuţii pe marginea acestui subiect. Ministerul Educaţiei explică faptul că evaluările nu trebuie luate ca pe nişte examene.
"Acestea sunt nişte evaluări care scot în evidenţă cunoaşterea nivelului de pregătire, la un moment dat, a elevilor. Aceste evaluări nu trebuie luate ca examinări. Acest cuvânt - examen - induce ideea de competiţie între elevi, dar această evaluare este una individuală şi care are ca rezultat o analiză a nivelului de pregătire, iar cadrele didactice ar trebui să întocmească pentru fiecare elev o fişă cu ce trebuie făcut ca elevii respectivi, în funcţie de nivelul de pregătire care rezultată din aceste evaluări, să îşi continuie pregătirea şi să ajungă la un anumit nivel de performanţă. Este învăţământul centrat pe elev sau învăţământul personalizat. Din păcate, aceste evaluări, în unele situaţii, atât de către cadrele didactice, cât şi de către părinţi, au fost văzute ca nişte examene şi a apărut această reţinere a părinţilor de a îi lăsa pe elevi să participe la aceste testări. Dacă nu se fac cu scopul de a testa nivelul de pregătire şi de a lua nişte măsuri corective, individuale pentru fiecare elev, ele nu îşi ating scopul şi de aici apar aceste interpretări", a adăugat Pavel Năstase.