Extinderea Magistralei 4 între Gara de Nord și Gara Progresul va adăuga 13 stații noi pe o lungime totală de aproape 12 kilometri, cu un cost estimat de 3,43 miliarde euro.
O rută strategică pentru fluidizarea traficului
Noua secțiune a Magistralei 4 va avea o lungime de 11,94 km, dintre care 10,84 km vor fi dedicați transportului călătorilor, iar 1,1 km vor fi utilizați pentru legătura cu depoul Progresul. Linia va beneficia și de un depou suprateran, situat la capătul traseului, la Progresul.
Cele 13 stații incluse în proiect sunt:
- Știrbei Vodă
- Bogdan Petriceicu Hașdeu
- Uranus
- George Rozorea
- Chirigiu
- Filaret
- Eroii Revoluției 2
- George Bacovia
- Toporași
- Nicolae Cajal
- Luică
- Giurgiului
- Progresul
Noua linie va fi conectată la infrastructura existentă prin stația Gara de Nord 2, asigurând continuitatea traseelor de metrou și facilitând transferul rapid între zone-cheie ale Capitalei.
Investiție de peste 3 miliarde de euro, finanțată din fonduri europene
Costul total al proiectului se ridică la 3,43 miliarde euro, sumă ce include TVA. Finanțarea va proveni din fonduri europene nerambursabile, bugetul de stat și alte surse de finanțare legal constituite.
Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 50 de luni (4 ani), ceea ce înseamnă că, în condițiile unui calendar respectat, noua magistrală ar putea deveni operațională până în 2029.
Un pas esențial pentru transportul public din București
Ministrul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, a subliniat că acest proiect face parte dintr-o viziune mai amplă asupra mobilității urbane, care vizează integrarea metroului și a trenului metropolitan în infrastructura de transport public a regiunii București-Ilfov.
"Metroul şi trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, aşa cum am stabilit şi în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Implementarea acestuia va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4", a declarat ministrul.
Beneficii pentru locuitorii Capitalei
Noua magistrală va contribui semnificativ la reducerea traficului rutier în sudul Bucureștiului, oferind o alternativă rapidă și eficientă de transport pentru locuitorii din cartierele Rahova, Giurgiului, Berceni și Ferentari. De asemenea, stațiile vor facilita accesul către zone istorice și culturale precum Filaret sau Uranus, stimulând dezvoltarea urbană și economică a acestora, potrivit zf.ro.
Odată finalizată, extinderea M4 va fi un element esențial în modernizarea transportului public din București, alături de proiectele de tren metropolitan și de infrastructură rutieră și feroviară.