Cei peste 100 de kilometri din Autostrada Bucuresti - Pitesti sunt plini de capcane pentru soferi. Tronsonul a fost construit in perioada comunista si, aproape in fiecare an, are nevoie de reparatii urgente. Ca sa rezolve problema, oficialii de la Transporturi vor ca administrarea si intretinerea autostrazii sa fie facute de o companie privata. Firma isi va recupera banii pentru serviciile prestate prin introducerea unei taxe de acces.
Soferii ar putea plati intre 3 si 9 euro, in functie de autovehicul. Asta in conditiile in care Compania incaseaza deja bani pentru intretinerea drumurilor. Anual, se strang peste 200 de milioane de euro din plata rovinietei. In plan, pentru introducerea taxei de acces, mai sunt Autostrada Soarelui si centura de sud a Capitalei. Varianta ocolitoare a Capitalei va avea regim de autostrada si urmeaza sa fie construita in regim de concesiune.
Centura ar trebui sa fie gata in 2015, promit autoritatile. Iar atunci cand soferii o vor putea folosi, vor fi nevoiti sa plateasca. Pana atunci, starea drumului este critica.
Taxa de acces pe autostrada este deja folosita in multe state europene. Diferenta este ca autostrazile strainilor insumeaza cateva zeci de mii de kilometri. In Romania, noile taxe ar putea fi introduse doar pentru 360 de kilometri de autostrada.